Leadership

6 tipů pro úspěšný teambuilding

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Základem úspěchu v čemkoliv je aktivita. V MLM to znamená vlastní nákupy a tvoření sítě – zákazníků i spolupracovníků. Aby byla vaše síť – váš tým – funkční, je potřeba komunikovat. Vzájemná interakce totiž posiluje vazby a to je přesně to, proč jsou úspěšní ti, kteří vědí a umí komunikovat. Silný tým se zkrátka nevytvoří sám od sebe.

Ale vytvořit tým je jedna věc. Úkol, který čeká na nejednoho lídra, je tým posílit, udržet. Je potřeba jednotlivé lidi v týmu propojovat, vytvářet nové vazby a přátelství, posilovat důvěru a dávat prostor pro individuální přínos každého jednotlivce – ať pro tým nebo pro další spolupracovníky.

Nejlepší příklad, jak důležitý je význam fungujícího týmu, najdete ve sportu. Který tým nejvíc vyhrává? Ten, který jste včera sestavili, byť z nejlepších hráčů světa, nebo ten, se kterým pracujete, pečujete o něj a rozvíjíte vzájemnou spolupráci a necháváte zářit každého svými schopnostmi?

Nejlepší nejsou jen odhodlaní, ale tací, kteří drží spolu. Vzájemně se doplňují svými osobnostmi, protože znají svou hodnotu a ví, v čem jsou silní a v čem naopak slabí. Takové „vědění“ je pak k užitku celému týmu.

Jak posilovat a stmelovat tým?

Ideálním nástrojem pro zlepšení komunikace a posílení vazeb mezi jednotlivci je tzv. teambuilding. Má-li být přínosný z jakéhokoliv pohledu (čas, peníze, hodnota), je potřeba vědět jak na to. Drobné aktivity a práci s týmem možná zvládnete sami, ale pokud chcete maximální výsledky, není od věci nechat si poradit od odborníků a oslovit profesionální teambuildingové agentury, které vědí jak připravit večer, celý den nebo víkend, abyste si to maximálně užili. Protože teambuilding je právě a hlavně o společném zážitku.

Jak využít přínos teambuildingu?

1. Analyzujte

Podívejte se na svůj tým a definujte největší problémy. Zaměřte se na třecí plochy, které se promítají v každodenní práci a komunikaci. Možná ani nebudete muset dlouho hledat, stačí se jen pravdivě podívat na situaci a nebát se říct si, že právě tohle „ten“ problém je!

Skvěle se k tomu hodí brainstorming.

2. Stanovte cíl

Když znáte problémy týmu, je čas se rozhodnout: Čeho přesně chcete teambuildingem dosáhnout? Co má primárně řešit – zlepšit?

Přestože hlavním účelem je obecnější stmelení týmu, můžete se zaměřit a zcela nenásilně zlepšovat společnou komunikaci a vzájemnou spolupráci, naučit se lépe řešit krizové situace nebo schopnosti vést lidi. Skvěle se hodí i pro rozvíjení kreativního způsobu uvažování, ať pro efektivnější zvládání úkolů nebo pro hledání řešení. Je to na vás, co potřebujete, ale je důležité vědět to dřív, než cokoliv začnete.

3. Vyberte správné místo

Část úspěchu akce závisí i na volbě správného místa. S tím Vám pomůže teambuildingová agentura. Vybere místo s ohledem na zvolený program, věkový průměr a fyzickou kondici účastníků, ale i různá omezení a handicapy, které jednotlivci mají. Výběr prostředí musí dostatečně respektovat potřeby celého týmu, nejen proto, aby bylo dostatečně zajímavé pro boření stereotypů a pracovní rutiny, ale současně už předem „neděsilo“, čímž by zbytečně vytvářelo napětí. Cílem je uvolnit se a užít si to, ne se ještě více stresovat „co si to na nás zas vymysleli!“

4. Pestrost přináší výsledky

Nezáleží, kde přesně akce proběhne – můžete být stejně tak v místnosti jako někde na louce, či ve vzduchu. Je možné vše kombinovat – jako je tomu například ve hře Pevnost Boyard nebo filmová akademie. Skutečně důležité ale je, aby veškeré aktivity byly koncipovány tak, aby se účastníci vystavili různým neobvyklým situacím, ve kterých je potřeba spolupracovat, nacházet společná řešení a fungovat jako tým. Tedy přesně to, co je potřeba k úspěchu nejen v MLM, ale i v životě. Cíl teambuildingové formy „učení“ je vytvořit soudržnější skupinu!

5. Dělejte si poznámky

Pokud chcete z akce vytěžit maximum, nezapomeňte sledovat co se děje. Zapisujte si své postřehy, foťte, natáčejte videa. Nejen, že můžete odhalit další nedostatky, na které jste v dosavadní spolupráci nenarazili, ale jistojistě také objevíte silné stránky jednotlivců, které se zatím neměly šanci projevit. Navíc fotky i videa z akce budou pak skvělou vzpomínkou na společný zážitek a inspirací pro další společné aktivity.

6. Vyhodnocujte

Nezůstávejte jen u zápisu toho, co jste odhalili vy. Nechte mluvit i ostatní. Průběžné vyhodnocování společných aktivit všemi zúčastněnými může přinést spoustu dalších skvělých postřehů a nápadů nejen pro pracovní oblast.

Naučit se definovat slabé i silné stránek je důležitá součást komunikace, a tyto postřehy mohou nastínit další možnosti spolupráce jednotlivců ve vašem týmu. Na závěr celé akce nezapomínejte zhodnotit i přínos teambuildingu jako takového.

Facebook komentáře

Write A Comment