Kontaktování

Byznys kontakt – nevyčerpatelný zdroj přijmu!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Předem svého článku bych chtěl, v návaznosti na předchozí, poděkovat čtenářům. Ozvalo se mi přes dvě desítky lidí se zájmem o doporučení. Někteří mne pozvali k sobě na školení, abych je naučil svá tajemství. Zpětná vazba z jednoho ředitelství, o dopadu mého školení na jejich zisky, mne velmi potěšila – jejich obrat se zvýšil o 20%. Chcete to mít taky tak?

Dnes se zaměřím na téma, které zaznělo v čtenářských ohlasech nejčastěji – doporučení na spolupracovníky. Popravdě musím říci, že toto téma je daleko obsáhlejší než může jeden článek pojmout, ale stupeň obtížnosti je na nižší úrovni než doporučení na klienta. Teď se budeme bavit jen o zdrojích kontaktů a správné oslovení s pohovorem si necháme na příště (ať se máte na co těšit).

Nasaďte ty správné „byznys brejle“ a budete unešeni tím potenciálem! Nevěříte? Ale praxe hovoří jasně. Ať to teď vidíte, nebo ne, je to tak. Přestože osud (v mém případě poskytovatel služby) nepřál mému telefonnímu byznysu, můj výsledek za 2 roky je 35 aktivních spolupracovníků ze 100. Pojďme se bavit o metodách jak jsem takového čísla dosáhl.

Ale dovolte mi ještě malou odbočku od odpovědi na otázku proč je hledání nových spolupracovníků pro Váš byznys existenční.

Pokud nyní pochybujete či nevěříte, mám pro Vás doporučení – dál již nečtěte, tento příspěvek je pro ty co věří sobě a svému byznysu a myslí to vážně. A to, že budete vědět JAK, neznamená, že tyto praktiky budete realizovat. Naučte se tyto triky používat dřív než Vaše konkurence.

Tři důvody proč lidé NEhledají spolupracovníky:

1. Nemají osobní příklad

Jakmile začnu tvrdit, že je potřeba získávat stále nové spolupracovníky, ale sám to nedělám, co tím skutečně sděluji? Stávám se nedůvěryhodným a můj tým si řekne: „On potřebuje prachy, tvrdí registruj nové lidi, ale sám to nedělá? Proč?“

Jediná cesta jak nechat rozplynout pochybnost ve vašem týmu: Hledejte aktivně spolupracovníky a vytvořte přirozenou závist. Dělejte to, co sami žádáte po ostatních.

2. Neznají způsob jak a bojí se udělat chybu

Pokud chci oslovit a získat nové spolupracovníky, ale chybí mi dostatečné informace a zkušenosti, brzy skončím na myšlence, že se ztrapním. Díky nezkušenosti, která ochromí můj elán a nadšení, nezvládnu své myšlenky, a ty ovládnou mou mysl natolik, že skončím na startovní čáře čekajíc na pomyslný výstřel, ale nikdy neudělám ten zásadní první krok.

3. Oslovují potenciální zájemce, ale bez výsledku

Stále hledám a oslovuji spousty lidí, ale výsledek se nedostavuje, protože dělám chybu. Já ale nevím KDE a tak přestávám věřit a na ukazateli byznys EKG po čase uslyším táhlý tón. Resuscitace bez výsledku. A zvonící umíráček hlásá další oběť MLM.

Otázka je: Proč právě VY nové spolupracovníky nehledáte! A zda vůbec víte, jak zásadní, přímo existenční, vliv má na Vaši strukturu a působení ve firmě právě jejich získávání. Kdo z Vás lidem slibuje celý život jen prodávat, prodávat a prodávat? Asi nikdo! Čím tedy motivuje? Předpokládám že to je pasivní příjem, kariéra a finanční nezávislost. Jen osobním prodejem toho v MLM bohužel docílit nelze.

A to je odpověď na otázku PROČ. Už začínáte pomalu vnímat jak jsou spolupracovníci důležití?

V této souvislosti bych rád zmínil jistou pravdu, a to že MLM, finanční poradenství a přímý prodej jsou vysoce, a znovu pro důraz opakuji, VYSOCE energeticky náročné činnosti oproti klasickému zaměstnání.

Životnost v prodeji tak určuje právě čas, energie a finanční stálost. Vše co děláme nám dává emoce – pozitivní i negativní. Kolik negativních emocí přijmete během hodiny mytí nádobí a kolik po neúspěšném oslovení několika lidí? Určitě znáte ten pocit, když uděláte pár hovorů a cítíte se jako byste složili vagón uhlí. Ten den jste vyřazeni z provozu! Já osobně ano.

Dám Vám jednoduchý příklad: když sáhnete na ohradník a dostanete ránu, co uděláte příště? Sáhnete na něj zas? Asi ne. Určitě ne, nejste přece hloupí! A v byznysu to funguje stejně. Pokud oslovujete potenciální spolupracovníky a opakovaně čelíte odmítnutí, má to stejný efekt jako rána od ohradníku. A tak přestanete budovat svůj tým. Je přirozené bolesti se vyhýbat. Tak vypadá bolestivý dopad zkušenosti.

Proto je  nutné a potřebné dělat věci efektivně, předcházet chybám, učit se co, jak a kdy dělat a zapomenout na metodu pokus-omyl.

Osobně znám přes 10 metod efektivního získávání kontaktů. Neupsal jsem se. Opravdu! A dnes si ukážeme jen některé. Předem upozorňuji, že jsou veřejně známé, ale otázkou je zda jsou správně uchopené a efektivně využité.

 

4 způsoby získávání doporučení:

1. Seznam

Naprosto zásadní metoda, kterou zná každý. Jedná se o seznam všech, opravdu úplně všech kontaktů, které znáte. Jednoduchá a velice účinná metoda, zásadní nejen pro začátek byznysu. Přestože je metoda notoricky známá, jen málo lidí má správný recept jak se seznamem pracovat a doslova z něj vymačkat maximum.

Já sám na svých školeních využívám speciální formulář a návod pro práci se seznamem.

2. Výběr z doporučení

O této metodě jsem se dozvěděl na školení, kde přednášel jeden z nejvýznamějších lídrů z SK, a díky této metodě jsem o týden později získal spolupracovníka, který mi vydělal desítky tisíc korun.

Jedná se o výběr z kontaktů, které dostanete z doporučení klienta. Naprosto jednoduchá metoda, ale málokdo ji dělá. Tímto způsobem můžete i Váš byznys jednoduše posunout.

3. Oslovit stávající klienty

Půl práce hotovo – klient zná produkt/službu a je s ním spokojen, takže myšlenka dalšího příjmu a šíření dané věci může být zajímavá. Důležité je vyčkat na správný okamžik k oslovení.

4. Smlouva s klientem

Specialitka! Oslovíte přímo klienta s tím, že si může vylepšit rozpočet až o 100.000,- Kč.

Nabídka, která se těžko odmítá: pro klienta naprosto bezbolestná a pro Vás studnice kontaktů. Tuším Váš úsměv a zamyšlení ve tváři, říkáte si JAK když provize je daleko menší? Lehčeji, než si myslíte. Přemýšlejte.

 

Aha, říkáte si teď, to je hezké, ale jak reagovat na námitky?

Nikdo nenapadá.

Nevím kdo by tuto práci chtěl dělat.

Musí se jich zeptat.

Když si na někoho vzpomenu dám vám vědět.

 

Než Vám napíši řešení, podělím se o svou zkušenost.

Bylo mi čtyřiadvacet a dával jsem své doporučení jedné prodejkyni. Papír na stole a tužka v ruce čekající na má jména z telefonu. To byly emoce. Říká mi: „Mrkněte do telefonu a řekněte mi 5 lidí.“ Listuji seznamem a dělím kontakty na dvě kategorie: pošle mne někam a nepošle mne někam. Tímto výběrem prošlo několik lidí u kterých jsem doufal, že i poté budeme přátelé. Asi si snadno sami domyslíte jak poradkyně s tímto seznamem dopadla.

A proč se tak stalo? Naprosto jednoduše. Prodejci ve snaze získat doporučení nevysvětlí klientům proč a jaké lidi hledají. Stačilo by pár základních otázek, krátký vysvětlující dialog a zaručuji, že bych vybral ze seznamu zcela jiné lidi a ona tak mohla získat zajímavější doporučení.

Přestaňte dělat ze získávání doporučení drama a udělejte z něj rutinu. Adrenalin nechte jiným aktivitám – třeba sportu.

Pokud Vás zajímá jak položit klientovi otázku, aby místo výmluvy vysypal ta správná jména z telefonu a další rady, tipy a triky, případně možnosti školení, napište si o 15 minutovou konzultaci zdarma.

Facebook komentáře

3 komentáře

  1. Martina K. Reply

    Tomáš Řezníček je můj kolega a opravdu ví o čem píše a mluví …

Write A Comment