Nezařazené

Ve zkratce: Co je potřeba k úspěšnému podnikání?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Fakt by mě zajímalo, jak to napíšu ve zkratce :-), ale pokusím se o to. Napsat to v deseti bodech.

  • V prvé řadě je třeba vůbec chtít změnu, vystoupit z davu, nevnímat pošklebky a zrazování okolí. Uvědomit si „PROČ“ chci tu změnu! Chcete se zbavit šéfa, chcete si zajistit svůj vlastní příjem, nebýt závislá na manželovi, pracovat z domova a mít tak možnost být na blízku svým dětem atd.
  • Za druhé je třeba být odhodlaný věnovat spoustu času jak osobnímu růstu, tak finanční gramotnosti, zvyšování sebevědomí. Prostě mít se rád, přijmout sama sebe, věřit si a věřit svému projektu, protože jak můžete doporučovat byznys, kterému sami nevěříte? Musíte se najít a věřte, že toto je těžší než samotné podnikání. Chcete podnikat z pláže a vybudovat si časovou svobodu? Pak nesmíte zapomínat na slovíčko „vybudovat“. Uvědomte si, že pokud něco budujete, sežere Vám to spoustu času, než ho získáte. Něco o tom vím :-). Je nutné vystoupit ze své komfortní zóny a změnit své návyky.
  • Za třetí si pevně stanovit cíle, musíte vědět, kam směřujete. Jak můžete dojít k cíli, když ho ani neznáte, nedáte mu pevnou formu?
  • Za čtvrté se přestaňte obviňovat, neobviňujte ani okolí, ale hledejte řešení. Žijte teď, ne minulostí, ne budoucností, je jen teď a tady.
  • Za páté se zbavte strachu z neúspěchu, nečekejte na pomoc z venku, jděte si za svými sny, když upadnete, klopýtnete, něco takzvaně poděláte, vezměte si z toho ponaučení, stoupněte, zhluboka se nadechněte a vykřičte do světa: „Toto mě nezastaví, nedostane mě to na kolena, nevzdávám se, a jsem naopak za zkušenost vděčný, přijímám ji!“
  • Za šesté buďte trpěliví, výsledky se dostaví, ale jen pokud zůstanete houževnatí a neoblomní na své cestě.
  • Za sedmé – budujte si značku. Co to? Ano, Vy jste ta značka, ta značka, co prodává. Lidé nebudou nakupovat od Vaší firmy, ale od Vás! Nebudou jednat s majitelem firmy, ale s Vámi. Dejte tedy o sobě vědět! Webovky.
  • Za osmé. Když už jste o sobě dali vědět, dejte lidem možnost, aby zanechali na sebe kontakt, že Vás našli, a následnou komunikací si budujte vztah a důvěru. Kontaktní formulář – autorespondér.
  • Za deváté se ptejte na potřeby klienta, ptejte se, co by si přál v životě změnit, čeho by chtěl získat víc, a čeho naopak méně.
  • Za desáté? Z předchozích bodů je jasné, že více práce budete mít sami se sebou než s byznysem. Musíte se vymanit ze spárů starého způsobu myšlení. Nevěnujte 80 % času byznysu a 20 % sebepoznání, ale naopak. Proč? Protože jinak budete vystresovaní až hrůza a výsledek chabý či nulový. Funguje Vám inzerování, kontaktování? Otočte to, věnujte sobě 80 % času a 20 % byznysu a lidé budou oslovovat Vás, a ne vy je. Poznejte sebe, klientovy potřeby, budujte vztahy, důvěru a až PAK prodávejte.

Hmm, jsu kurňa dobrej, 🙂 fakt jsem to sesumíroval na jednu A4. Ale věřte, že nestačí číst, ale konat. Nestačí chtít, ale jednat. (J.W.Goethe) Nezapomínejte se pochválit za jakýkoliv krok vpřed, tak jako nyní já.

Mějte krásný den.

Roman Sobotka

Facebook komentáře

4 komentáře

  1. Zdravím,
    opět výborný článek. Můžu říci za sebe, že na stránkách mám již autoresponder a skutečně to usnadňuje práci.
    Jinak se v některých bodech vidím, jako kdyby jsi mluvil o mě. I když to není tak, ale některé body prostě na mě pasují. 🙂

    • Zdravím Tome,
      je to tak a hodně lidí se v tom najde. Tomáš Karkoška a Olgo, děkuji Vám za komentáře a pochvalu, moc si toho cením. Bez zpětné vazby člověk neví, kde je třeba co vypilovat 🙂 Ať se Vám všem daří!

  2. Hezky napsané. Chce to hlavně hodně trpělivosti a moře času. A musí Vás to bavit. Pokud to děláte s odporem, nemůžete být dobrý a lidi to z Vás vycítí…

  3. Ahoj Roman, tvoj vlak už nabral slušnú rýchlosť, ale chcem do neho naskočiť .. Veľmi sa mi páči, čo píšeš a každý kto chce – môže. Vďaka, že si taký plodný autor.

Write A Comment