Osobní rozvoj

Emoční matematika II – anebo kdo nás táhne výš?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

V předchozím článku jsem se bavil o pozitivním vnitřním tlaku, tedy o tom, co přímo působí na vás a váš život a určuje tak jeho směr. V případě že jste ho ještě nečetli, doporučuji tak učinit, tento článek totiž přímo navazuje.

Dnes rozebereme druhý pozitivní tlak, který na Vás v byznysu působí. Je jím tlak shora, od toho, kdo vás k byznysu přivedl, kdo vám dal příležitost změnit se a vydělat si peníze – od sponzora, případně celé vaší up-line. Máte-li uspět, jeho práce nekončí vaší registrací – naopak.
Pravda je taková, že je to právě sponzor, kdo výrazně ovlivní úspěch nováčka.
A jeho úkol? Podpora, motivace, vedení osobním příkladem a emoční opora.

Podpora
Přestože pravda je jen jedna, názory a pohledy na ní se liší. Následek našich činů je ve vnitřním pocitu. Pokud člověk není v pohodě, stáhne se do sebe a začíná boj s otázkama: „Má to cenu? Je ta služba/produkt dobrá? Nenaletěl jsem zas na nějakou ptákovinu? A zvládnu to nabídnout dál?“ Tato a mnohá další dilemata nemůžete sami sobě zodpovědět. Na řadu přichází komunikace. Potlačte vlastní vševědoucí Ego a směřujte prosbu ke sponzorovi: „Potřebuji radu!“

Mlčení nikam nevede. Jste-li skleslí a útočí na vás myšlenky o ukončení spolupráce, oslovte prvně svého sponzora a nechte ho, aby vám pomohl. Vaše vzájemná komunikace, probrání celé situace ze všech možných úhlů pohledu, a někdy i zcela nesouvisejících, vám (po)může narovnat „poškozenou mysl“. Takových hovorů povedete pár nebo desítky, ale je to to jediné, co vás znovu postaví na startovní čáru a nastaví správným směrem.
Umí vás sponzor takto podpořit a namotivovat?

Při cestě za úspěchem si projde každý člověk krizí – nejednou krizí! Proto nejste v byznysu nikdy sami. Samotní máte na úspěch šanci velmi mizivou. Věřte, že kvalitní sponzor dokáže vycítit problém a podá pomocnou ruku dřív než si řeknete. Ale nečekejte na to, ztrácíte drahocenný čas nebezpečným kličkováním na tenkém ledě. Pokud nemáte kvalitního sponzora vaše šance na úspěch klesá.
Cítíte to stejně?

Emoční opora zvenku
Nikdo nedělá věci úmyslně špatně. Nebo si snad schválně ničíte cestu k úspěchu?
I když to tak někdy vypadá, neúspěchu se chceme vyhnout.
Jednotlivec vychází z vlastních přesvědčení a na základě nich dělá věci tak jak dělá. „Bohužel“ vycházíme z toho co motivuje NÁS a náš motiv aplikujeme na další lidi, a pak s údivem a nemilým překvapením konstatujeme: „Jak je možné, že to ty lidi nechápou? Proč to nechtěj?
Několik neúspěšných pokusů nahlodá sebevědomí. Těžko si dokážete představit JAK to udělat jinak a tak si sami otevřete výchozí dveře, kde si naposledy označíte pomyslnou kartu a navždy opustíte brány tohoto MLM.

Motivace a zvyšování cílů
Jak se říká: „Není líných lidí, ale málo motivovaných!“.
Ve svých začátcích jsem se obával náborovat. Krásný příklad toho, jak přemíra teorie škodí a může způsobit blok. Teorii jsem znal, ale měl jsem strach přejít k akci, páč teorie je vždy jiná než praxe. Sponzor mi nabídl, abych byl přítomen u několika náborů. Najednou jsem zjistil, že mé obavy byly naprosto zbytečné a s nadšením jsem se do toho pustil sám. Osobní příklad a motivace k výsledkům změnili můj postoj.
Chcete dál poslouchat jen teorii „jak co dělat“, nebo být přítomni reálné ukázce v praxi?

Koučování
Vždy přitahujete to, na co myslíte. Pokud budete myslet negativně, co myslíte že přitáhnete? Těžko cokoliv pozitivního!
Proč má každý úspěšný sportovec vlastního kouče? Protože jsou to zkušené oči zvenku.
To, co děláme, nemusí být to nejefektivnější a spolu s tendencí přehlížet vlastní chyby, jde o smrtelnou kombinaci. Paradoxní, ale pravdivé. Přistihli jste se někdy jak rozebíráte kamaráda se slovy: „Já tě nechápu, že si to necháš líbit? Já být tebou, tak bych s tím byl hned hotový!“ A máte pravdu! Sami sobě poradit neumíme, nebo nechceme, ale díky odstupu vidíme chyby okolo…
Pro pochopení nestačí jen logicky vědět, musí proběhnout něco víc. Získané informace vnímáme jedním uchem dovnitř a druhým ven, a uvědomělé přichází s osobní zkušeností a tím mají význam. Je to známý „AHA efekt“.
Odpověď máte v sobě – čeká jen na ty správné otázky. Zájem o váš růst, dobře mířená série otázek, pár minut času a najednou je vše jasné!

Důvěra a sdílení vize
Účinek všeho výše řečeného má jedinou podmínku. Jeho efekt závisí na důvěře. Musíte tomu, kdo vás vede, důvěřovat, sdílet stejnou myšlenku, kterou společně šíříte na komunitu podobně smýšlejících. Neplatí to jen pro byznys, ale skvělý příklad naleznete v náboženství, fanouškovství, provozování hobby a mnoho jiného. Pokud vaše vize budou rozdílné, vaše cesty se stěží jen přiblíží.
Důvěra k vašemu sponzorovi výrazně ovlivňuje jak si poskytnutou pomoc vezmete k srdci a budete ho následovat. Pokud tento bod chybí, vše výše řečené ztrácí jakýkoliv význam.
Zapomeňte na to!

Pokud slova nesouhlasí s tím co vidíte, jste na pozoru. Vaše kontrolka v podvědomí hledá důkaz. Nabízí-li vám kdokoliv super byznys s velkým výdělkem pro všechny, první co se ptáte: „Už si ty peníze vydělal? Jsi v pohodě?“ Není! Pak může říkat co chce, a stejně mu neuvěříte. Čím víc slov, tím víc hledáme skutečný výsledek: zda člověk sám dělá co říká a zda dosáhl toho, na co nás láká!
Zní to jednoduše, a jednoduché to je!

Jak účinně vést tým k úspěchu? Jediný způsob je osobní příklad a komunikace.
To je hlavní důvod proč v internetovém byznysu je výdělek daleko náročnější.
Byznys není roční záležitost. Je to dlouhodobý a ustavičný proces formování myšlení a změny návyků.
Abyste dosáhli velkého úspěchu, je potřeba tvrdě pracovat několik let.

Jak to máte v byznysu vy? Jste jako sponzor přínosem pro svůj tým? A z druhé strany: Jste v byznysu vláčeni proudem, nebo je váš sponzor jako napnutá plachta a pomáhá vám kormidlovat k vytyčenému cíli?

„Kdo není veden a sám své lidi nevede, je předurčen k dobrovolnému neúspěchu!“

Tomáš Řezníček

Nabízím vám 15 minut konzultace ZDARMA. Nebojte, nekoušu! Jediné co si budete kousat jsou nehty, až zjistíte jak je řešení snadné.

Pokud se Vám článek líbil: šiřte, sdílejte a komentujte.

Facebook komentáře

Write A Comment