Nezařazené

Jak na nový profil Timeline na sociální síti Facebook a jeho využití pro podnikání, část I.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Asi už jste si všichni zvykli, že změna není život, ale změna je Facebook. Sotva se s ní sžijete, přichází další a další. Tentokrát jsem se rozhodl, že nenechám nic náhodě a pustil jsem se na vlastní pěst do pátrání po informacích o novém profilu Timeline, na který přecházejí povinně všechny stránky dnem 30.03. 2012.

Díky důkladné rešerši mnoha důvěryhodných zdrojů vznikl tento dvoudílný miniseriál „Jak na nový profil Timeline na sociální síti Facebook a jeho využití pro podnikání“.

V prvním díle Vás naučím, co je to profil Timeline, jak se používá a jaké jsou jeho nejdůležitější funkce.

S tím, jak píši tento příspěvek, upravuji zároveň  i mé stránky na sociální sítí Facebook. Proto si všechny změny můžete ověřit na Multilevel-Marketing.cz na Facebooku.

Screenshot profilu blogu Multilevel-Marketing.cz na Facebooku

Vyprávějte příběh Vašeho podnikání

Timeline není jen o změně designu a rozvržení stránky profilu, jde o zcela nový způsob, jak prezentovat Váš byznys. Timeline znamená česky časová osa. Myšlenka za tímto profilem, je prezentovat podnikání, produkty, značku, webové stránky nebo osobnost chronologicky v časovém sledu od historie až po současnost. Tím, že používáte profil Timeline stáváte se automaticky vypravěčem příběhu. Zda se stanete úspěšným vypravěčem, záleží dále jen na Vás.

Aplikace

Záložky, na které jste byli dříve zvyklý a objevovaly se v levém sloupci, se nyní proměnily v aplikace. Naleznete je v horizontální poloze na pravé straně pod „Úvodním fotem“ Vašeho profilu. První z aplikací jsou „Fotky“, dále „To se mi líbí“ a následují prázdná políčka, kde si sami můžete navolit aplikace, které se Vám hodí.

Příspěvky

S pomocí příspěvků tvoříte celkový příběh stránky.  Můžete aktualizovat stav, přidávat fotografie, klást otázky a vytvářet významné události na jakémkoliv místě na Vaší časové ose.

Díky profilu Timeline můžete vyprávět Váš příběh velmi osobitým a vizuálně atraktivním způsobem. Můžete také sdílet příběhy Vašich zákazníků, uživatelů či fanoušků s pomocí příspěvků, fotek, aplikací nebo kdekoliv na časové ose.

Kam se poděla návštěvnost?

Spoustu firem, které už přešly na nový profil Timeline, zachvátila panika. Zaznamenaly totiž nečekaný pokles návštěvnosti. Stalo se to tím , že tyto firmy využívaly záložky (aplikace) pro výchozí přistání, aby získaly nové fanoušky (nabízely např. slevu, pokud se návštěvník stane fanouškem stránky). U profilu Timeline není už záložka pro výchozí přistání to první, co nově příchozí návštěvník vidí. Vidí profil, tak jako všichni uživatelé. Je to jedna z největších změn týkajících se značkových profilů a marketingu na sociálních sítích vůbec.

Připnout nahoru

Místo záložek pro výchozí přistání nabízí Timeline funkci „Připnout nahoru“. „Připnout nahoru“ najdete u každého příspěvku v pravém horním rohu pod symbolem tužky. Je to asi jedna z nejlepších funkcí na novém profilu Timeline. Umožní Vám jakýkoliv příspěvek z Vaší časové osy připnout na začátek Vašeho profilu po dobu sedmi dní. Díky tomuto prominentnímu umístění (vlevo nahoře), dokážete nasměrovat příchozí i nově příchozí návštěvníky tam, kde je chcete mít (Vaše webové stránky, aplikace zvyšující konverze, atd.)

Nastavit jako důležité

Další užitečnou funkcí je „Nastavit jako důležité“. Umožní roztáhnout Váš příspěvek na šířku přes dva sloupce na Vašem profilu. Tím dodáte důležitosti zveřejněnému příběhu.

S profilem Timeline máte možnost zaujmout návštěvníka na první pohled a přimět ho k okamžité akci, ať už se jedná dání „Like“ Vašemu profilu nebo návštěvě webových stránek.

Budujeme značku s pomocí „Úvodního fota“

Úvodní foto je to první, čeho si všimne návštěvník na Vašem profilu. Proto je velmi důležité jakou fotografii zvolíte. Měla by to být fotografie, která vystihuje Vaše podnikání nebo Váš hlavní produkt. Pokud zakomponujete do obrázku slogan nebo poslání, umocníte tím sílu Vaší značky.

Obecná pravidla pro používání „Úvodního fota“

  • Použijte formát fota 851 x 315 pixelů.
  • Nevkládejte cenu nebo prodejní informace do fota.
  • Nevkládejte kontaktní informace do hlavní fota.
  • Nevkládejte do fota výzvy k akcím spojeným se sociální sítí Facebook (např. staňte se fanouškem této stránky) a neodkazujte na ně ani šipkami.
  • Nevkládejte do fota žádné výzvy k akcím (např. omezená nabídka, sleva, apod.).
  • Používejte obsah, který neporušuje autorská práva.

 

V druhém díle naší minisérie se do detailu naučíte, jak získat více fanoušků a jak zvýšit konverzní poměr na Vašem profilu Timeline.

Facebook komentáře

Write A Comment