Osobní rozvoj

Jak poznat sám sebe? 3 základní stupně sebepoznání!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Zdravím všechny! Jsem moc rád, že jsem našel inspiraci na napsání dalšího článku. Máme za sebou další skvělé sezení emoční inteligence a dostali jsme se k velmi zajímavému tématu. K pomyslným „schůdkům“, které vedou k naprosté společenské obratnosti. Základem jsou stupně sebepoznání, které bych teď rád rozvedl.

Nevidím, nevím

Toto je základní stupeň, člověk na této úrovni nevidí, co dělá a neví, že by s tím měl něco udělat. Jednoduchý příklad: Mám zlozvyk přijít z práce a být nepříjemný na svou rodinu, ale vůbec si to neuvědomuji a nepracuji na tom.

Tip: Udělejte to velké!

Pokud máte tendence si nechat, třeba, snadno zkazit náladu, udělejte to velké. Buďte nepříjemní, nadávejte, křičte. Myslíte, že jsem se zbláznil? Vůbec ne! Jedině tak si tohoto problému všimnete a budete na něm moci pracovat!

Vidím, nevím

Člověk na tomto stupni vidí, že dělá něco špatně, ale neví, co s tím má dělat. Tzn.: Chodím z práce domů naštvaný, vidím to, chci na tom pracovat, ale nevím jak.

Tip: Vzdělávejte se!

Základní četbou, nejen v této oblasti, jsou Čtyři dohody. Na začátek si je přečtěte, otevřou Vám oči. Můžete se také zúčastnit seminářů na téma EQ a hledat na internetu.

Vidím, vím

Třetí stupeň, takový člověk ví, že má slabá místa, ale snaží se na nich pracovat a je na cestě k dosažení společenské obratnosti.

Pamatujte, jediná cesta k úspěchu vede skrz sebepoznání a emoční inteligence je skvělá šance, jak poznat sám sebe. Moc se těším na Vaše reakce, proto se mi nebojte napsat, pokud máte nějaké otázky, nebo připomínky.

Děkuji za Váš čas, doufám, že se článek líbil a budu se těšit na příště!

Tomáš

Facebook komentáře

7 komentářů

  1. tomas reznicek Reply

    Dobrej clanek Tome, tak to je. Zpetna vazba by meli byt jedna ze zakladni veci co by se lide meli ucit, aby nedeali ty same chyby. Cim vic clovek vi tim vi vidi sve nedostatky a uvedomuje si ze cesta k uspechu je postavena velkym vzdelanim a poznani sebe sama. Mne by zajimalo kdyz resim problem se svym spolupracovnikem kdyz vis ze ma problem a zasekl se na konkretnim bode???

  2. Ahoj Tome :), děkuji za reakci :), napiš mi prosím konkrétněji na Skype, jaký problém řešíte, pokud to není osobní 🙂

  3. tomas reznicek Reply

    to je vseobecny priklad. Spolupracovnik nevola nebo nebo nedela prezentace. Jak by to mel sponzor resit, tak aby dosahl uvedomneni a nebyl to jen rozhodnuti sponzora.

  4. To je hodně individuální, záleží, jestli downline komunikuje, nebo nezvedá telefony a podobně. Pokud komunikuje, je určitě na místě se s ním sejít a zeptat se ho, jestli chce dál spolupracovat, nebo ne. Pokud ano, musíme zjistit, jaký problém má. Z mých zkušeností je to, většinou, strach. Na tom se dá pracovat, a pokud tento člověk strach překoná, můžeme ho tvz. vzkřísit z mrtvých. Jak si napsal, Tome, vše je o komunikaci…a já bych ještě přidal důvěru 🙂

  5. tomas reznicek Reply

    individul a dani zpetne vazby je jeden ze ztezejnich piliru vedeni lidi. 95procent v mlm to nikdy nezila nebo si nedokaze predstavit o co tam ma jit. Z me zkusenosti pokud vime kde je problem a s resenim prijde sponzor nikoliv dotycny, tak to spolubojovnik neprezije. Podle tohoto zjiste behem par tydnu zda ma cenu se o nej starat. Je 5 stadii cloveka pred tim nez skonci. Bohuzel vetsina lidi si mysli ze jw to nadejne pak prijde necekany sok a nahle ukonceni spoluprace.

  6. Nemohl jsem si nevšimnout debaty na vyšší úrovni, než jaká je běžná, v komentářích. Jakých pět stádií, není-li to supertajným tajemstvím?

  7. Ahoj Stando, stačí se jen pozorovat a všechny věci jsou už známe aspoň sto let. jde jen o to se zajímat a učit se od lidí co mají velké zkušenosti.

    1. Nadšení: nic není problém jen vnější motivace, která narazí na první nemilou realitu.

    2. Stagnace: lidé bojují sami ze sebou a přemýšlí zda je toto opravdový byznys a zda na to mají ( zde je potřeba mít svého sponzora ze zkušenostma, pokud zde není nikdo takový člověk může rychlet končit. Problém internetového mlm, bez vazeb a rychlého návalu lidí.

    3. Nekomunikace: člověk je ve fázy kdy zřejmě chce skončit. Slíbuje lidem vše co jim řeknou jen aby mu daly pokoj, ale k velké akci se nikdy nerozhoupe.

    4. ultimátum: Jak on tak i sponzor mu daji ulitmáta, naplánují co bude vše potřeba. Kolikrát sponzor nabyde dobrý dojem, že se opravdu změnil a bude něco dělat. Velký tlak ovšem neudrží.

    5. Konec. Buď úplně přestane komunikovat, aby se psychicky dobyl, nebo v zápětí brzo oznamuje, že končí.

    Bod dva je nejdůležitější pro rozvoj člověka. Podle mne je vzdělání a vazby v mlm afla a omega. Bohužel je zde jen málo mlm postaveno na pevných opakujících se základech. Ně několik principů pro dobře fungující mlm. Proto je pro mne lehké předpovědět budoucnost. V podnikáních na internetu se opakují stále stejné chyby a lidé si myslí, že novou společností, to bude lepší, ale nebude. Stačí to Stando takto ?