Kontaktování Osobní rozvoj

Jak překvapit a rozesmát, aneb jak uvolnit atmosféru a navázat komunikaci

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Každodenní styk s lidmi na nákupech v obchodech, na benzínce, v restauracích, v nákupních centrech předvídá nutnost komunikace. Je možnost dostat se do role „lhostejný znechucený host“ nebo „zajímavý zákazník“. Ukáži Vám pár rad, tipů a trikůůů jak udělat dojem a komunikovat s lidmi, kteří se s Vámi bavit musí.

Skvělá příležitost jak otestovat Váš komunikační arsenál. Je to lehký jak facka. Vaše náboje mohou mít sílu diabolky vystřelené ze vzduchovky, nebo sílu střely z kulometu.

Princip komunikace spočívá v prostém překvapení: šokovat slovy, upoutat pozornost nečekanými výroky a současně být pozitivní a v klidu. Nikdo nemá zájem rozvíjet komunikaci s vystresovanýma lidma s nudně zajetýma frázema, co už tak moc nefrčí, i když slouží jako „otvírák“. Jen trocha praxe a budete nosiči pozitivní nálady.

Celé to začalo, když jsem jel kdysi do Brna na schůzku a zastavil u Černé Hory na pumpě. Vybral jsem si perlivou vodu, dal ji na pokladnu, psal SMS a v druhé ruce dvacku připravenou na zaplacení. Prodavač pozdravil a já nereagoval a on si ani nebral peníze. Po druhé říká „Dobrý den“ a stále si nebere peníze. Po třetí řekl výrazně „Dobrý den!“ a zvýšil hlas. Pak mi to došlo!  Odpověděl jsem „Dobrý den“ a pak si ode mne vzal peníze. Čekal jen na mou pozornost. Šlo jen o to vrátit mu projevenou úctu a být na něj stejně slušný jako on na mne. Inteligentní týpek co práci bral vážně. Od té doby se snažím s lidmi za pultem komunikovat jinak a a mým cílem je rozesmát, dostat je do pohody a pokecat. Využijte čas před svátky, kdy je všude stres a spěch.

Je to ideální chvíle pro trénink v rozdávání úsměvů a předání kousku pozitivní nálady. Dám Vám své komunikační triky, které mi 100 % fungují.

A proč to udělám? Nebaví mne vidět jak je každý znechucený a baví se jen že musí, ale stojí to tolik přemáhaní a ztráty energie. Prodavačky zdraví, pač to mají v manuálu, lidé ani neodpovídají, pač tam necítí upřímnost a všude člověk vidí jen samou lhostejnost. Rád uvidím jak lidé dávají emoce a radost, pokud to někomu pomůže, mne to zahřeje u srdce.

A teď už vážně jen a pouze pro Vás plejáda triků pro překvapivou komunikaci, která rozesměje.

Pozdrav – Musí být plný, dlouhý a s úsměvem. Modifikace jsou zde: Dobrýýýýý den. Den dobrýýýý. Dobrééého dopoledne přeji. Pozdrav je základ; jakmile je dlouhý a pozitivní většinou ihned zaujme.

Reakce na pozdrav „Dobrý den“ odpovím „Celýýýý den!“

Při platbě kartou – platím kartou, a před zadáváním PIN povídám zcela vážně: „Jakej je ten pin, doufám, že ten starý pán mluvil pravdu!“ Prodavač je zamyšlen, ale někdy se zeptá „Jakej pán?“ a pak se začíná smát. „Dělám si srandu!“ odvětím a on pak také…

U pokladny – pokladní se ptá „Budete to všechno?“ odpovídám „Ještě se na mne pěkně usmějte a bude to všechno!“ Mám nákup za 35,-Kč – řeknu: „36 a za tu korunu prosím pěkný úsměv!“

Číšník přichází s účtenkou – „186 korun, prosím“ – odvětím „To jako od Vás ty peníze dostanu?… Dám Vám 186 korun, ale pokud se na mne hezky usmějete dám Vám 190!“

Číšník s účtenkou – verze 2: „186 korun, prosím!“ odpovídám „191“. Vtip je v tom, že nezaokrouhlíte, tak jak to běžně lidé dělají na celé desítky či stovky. Převzato z terénu, viděl jsem to v praxi a musel jsem se opravdu nahlas smát.

U pokladny se prodavač ptá na počet rohlíků (housek, čehokoliv na počet). Mám jich 10, ale váhavým tónem povídám „Asi 2 až 3!“. Začne se smát a rohlíky přepočítá. Tohle rozhodně zkuste: Jednou se nezasmála, a já zaplatil 3 rohlíky 🙂

U kasy nejde namarkovat zboží – reagujte „To nejde namarkovat. Takže je to ZDARMA, děkuji!“

Pokud je zboží drahé – Paní mi ukazovala rifle za 3 tisíce Kč „Chcete si je zkusit?“ ptala se mne a dostala odpověď „Moment, nejdřív se zeptám svého finančního poradce, zda mi poskytne hypotéku!“ Paní chytla záchvat smíchu a i po měsících, když jsem se do obchodu vrátil, tak se smála dřív než jsem stihl pozdravit.

V obchodě s oblečením – prodavačka: „Mohu Vám nějak pomoci?“ odpovězte zcela vážně „Ne, jen jsem další zákazník co jen kouká a zřejmě si nic nekoupí!“

Při platbě položím peníze, ideálně kováky a říkám (inspirován z pohádky S čerty nejsou žerty) „Nejdřív pro knížete!“ a dám dýško se slovy „A zde pro Vás“ 🙂 Nebo ho dávám až když mi vrátí drobné.

Přestože tohle všechno mám vyzkoušené a běžně takto začínám komunikaci, přesto Vás musím upozornit na nežádoucí účinky. Žádná rada není stoprocentní, stejně tak jako lidé. V případě špatné nálady a velkého stresu můžete vyvolat v lidech špatný dojem a být trapní. V takovém případě se obraťte na autora článku, poskytne zcela zdarma slovní terapii.

Vyberte si pár tipů, které sedí Vaší osobnosti a vyzkoušejte je v praxi a pak se s námi podělte o Vaše zkušenosti.
Pokud máte nějaké vlastní patřící do sekce free, můžete je zaslat na můj email, nebo je zapsat do komentářů.

Pokud se Vám článek líbil, šiřte, sdílejte a komentujte.

Mějte se a smějte se milí čtenáři.

STAHUJTE ZDARMA PDF DÁRKY

DALŠÍ ROČNÍK NEZÁVISLÉ MLM AKADEMIE





PDF: Kde brát lidi do MLM, aby Vám nedošly kontakty!
 


MLM plávovač je ve FB Skupině MLM Poradna!



PDF: Jak správně telefonovat v MLM! Stahujte.
 


 

JIŽ TUTO NEDĚLI OD 17:00 MLM SUMMIT

DO STARTU AKCE ZBÝVÁ:

Zbývá do startu MLM Summitu...


 
 
Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

5 Comments

  1. Pane Řezníčku pěkný článek, který se hodí do nynější doby „hezkých“ mezilidských vztahů. Jen malá poznámka k odstavci s „nežádoucími účinky“. Pamatujte si, že „chyba nikdy není na vašem přijímači!“ Vždy je na straně toho druhého. A pokud nejste pochopeni, tak řekněte: „To nic, já jen, že je dnes tak krásně.“ A vůbec nevadí, že právě leje jako z konve. Ať o tom dotyčný přemýšlí. Po určité době to pochopí a až tam příště přijdete, tak budete určitě vítaný host.

  2. Tomáši,
    moc dobrý článek. Největší úspěchy s tímto přístupem mám na benzinkách, kde se apriori očekává, že zákazník je nepříjemný.
    Pak se mi ještě osvědčilo, když zklame technika, tak to okomentovat slovy že i technika má své dny a když udělá např. prodavačka chybu, tak podotknout, že jsme lidi, nejsme stroje.
    Ale co je hlavní, člověk musí chtít. Dát si za cíl každý den vykouzlit určitému počtu lidí úsměv na tváři.
    Možností je kopa, fantazii se meze nekladou.

  3. Brečela jsem smíchy!!! Ta hypotéka rozhodně vede! Budu si to muset vytisknout a začít praktikovat :))) Možná by to mohlo být i hobby pro jakékoliv chvíle během dne. Proč si neužívat každou minutu, i u té pokladny :)))

  4. Já používám spolehlivý šokující „otvírák“ – na otázku prodavačky v obchodě, jestli mi může s něčím pomoct, odpovídám: „Ne, děkuji, já se o politiku vůbec nestarám!“
    Ještě lépe to ale funguje na různé „nabízeče“ všeho možného (hlavně reklamních letáků) na ulici 🙂

Napsat komentář