Start podnikání

Jak se vyhnout neúspěchu?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Tuto otázku si klade asi každý a přitom je to tak jednoduché! Domníváte se, že by bylo rozumné nechat si poradit od někoho, který dělá MLM dvacet let a který vydělal přes dvacet milionů korun? Rozhodně ano. A proč to lidé ještě nedělají? Pravděpodobně proto, protože si myslí, že sami (ačkoliv nic nevydělali a nemají téměř žádné zkušenosti) vše vědí nejlépe.
Ahoj, zdraví Vás Vláďa a vítejte u mého dalšího článku.

Připadá mi to celkem logické – Pokud se chci stát šachovým velmistrem, musím se i od těch nejlepších učit. Pokud se chci stát skvělým networkerem, musím se zákonitě učit od těch nejlepších. Chcete-li následovat kroky mladých rádoby lídrů, konejte tak, já bych však raději doporučil sledovat kroky králů, protože jedině tak se králi stanete! Je to tak logické, až je to nudné. Pozor však na krátkozrakost. Někteří mladí lidé podnikající dva roky mají úspěch větší než někteří rádoby lídři. Nesuďte proto lidi podle věku ani podle ničeho jiného, vím, je to těžké, vždy mají lidé ve svých hlavách předsudky, ale vždy bych doporučil pokud možno co nejdelší osobní rozhovor.

Při výběru společnosti je nutné upozornit na často se opakující chyby! Často totiž od nejrůznějších společností uslyšíte: Máme obrovský úspěch a nestačíme vyrábět. To je sice hezké, ale existuje zde jedno zásadní ale… ale uvědomte si, kde svůj byznys chcete dělat. Chcete podnikat v České republice? Pokud ano, potom nemusíte přehnaně sledovat nejlepší networkery USA, sledujte a studujte nejlepší podnikatele v ČR, kteří svůj byznys vybudovali společně s českými lidmi v naší krásné zemi.

Ano, rád se podívám na mého oblíbence Randyho Gage (o něm napíši více v některém z dalších článků) a ostatní – možná je sleduji až moc často, častěji, než bych měl, ale to je způsobeno asi tím, že se lidé řídí častěji emocionálně než racionálně. Ono se to totiž krásně poslouchá a je to takový“ jiný a krásný svět“, jenže v našich luzích a hájích je trošku jiná mentalita lidí než v USA a nejen mentalita, ale i odlišné platové podmínky atd. Pokud má některá firma v USA či kdekoliv jinde ve světě za krátkou dobu velký úspěch, automaticky to ještě neznamená, že za stejně krátkou dobu bude mít takový i v České republice. Ano, i u nás dosáhnou tyto firmy úspěchu, jen bude jeho nárůst mnohem pomalejší než by se očekávalo. Obecně řečeno – český trh je nejen značně jiný než americký, český trh je velmi specifický i oproti trhům ostatních evropských států a na všechny tyto faktory je potřeba při začátcích svého podnikání pamatovat. 

Začínající šachista se učí, že by měl v zahájení partie vyvíjet figury. Stejně tak i začínající podnikatel byl měl ve svém prvním MLM rozvíjet všechny své dovednosti, a proto by si měl vybrat společnost, ve které to bude možné! Pokud si člověk vybere společnost s nehmotným produktem, například se rozhodne zprostředkovávat luxusní dovolené, investování, poradenství či nejrůznější služby všeho druhu – nevědomky se tak připraví nejen o značné zanedbání obchodních dovedností, ale i o značnou část svých příjmů.

U MLM firem s nehmotnými produkty je potřeba si uvědomit tyto 4 základní faktory:

1) Maloobchodní zisk – je nulový! A věřte, že například ve zdravé výživě či v kosmetice se můžete jen maloobchodním ziskem pohybovat za pár měsíců v řádu desítek tisíc korun měsíčně. Po několika letech práce můžete jen maloobchodním ziskem překonat hranici 100 000 Kč měsíčně. Ono je tedy docela rozdíl takové peníze mít nebo nemít, a pro začínající networkery je to obzvlášť důležité. Co myslíte? Dokážete snad své podnikání financovat jen z příjmů své sítě?

2) Vyjednávání – vzhledem k neexistenci nákupní a prodejní ceny se potenciální zákazníci nedožadují slev, nedochází tak často k argumentaci, která je však velmi důležitá a začínající podnikatel se ji musí naučit.

3) Práce s lidmi – s nehmotným produktem není možné si budovat dlouhodobé zákazníky. Tedy ono to možné je, ale pokud například doporučujete investování, potom se s klientem budete bavit možná dvakrát za rok. Ale pokud budete nabízet třeba zdravou výživu, budete se svými klienty v kontaktu mnohem častěji a tím se toho i mnohem více naučíte. A proto jste přece MLM začali dělat! Mohli byste namítnout, že pracujete se svými distributory – to máte pravdu, ale co bude pro začínajícího podnikatele jednodušší a rychlejší – najít dvacet distributorů nebo dvacet zákazníků?

4) Emoce – obchod je o emocích a pokud si opět srovnáme investování, dovolené, služby… oproti například zdravé výživě. Jak lze v investování pracovat s emocemi? Buď zkrátka investujete a vyděláte, nebo zkrátka neinvestujete a nevyděláte. U ničeho se nedá více využívat emocí než u zdravé výživy. Některé obchodní praktiky jsou docela drsné a vždy záleží jen na každém jedinci, jak moc je ochotem „přitlačit na pilu“ tedy na city potenciálního zájemce.

Uspět se dá samozřejmě v každé firmě, jen někde je to jednodušší a jinde trošku obtížnější. I nadějní začínající podnikatelé si někdy vezmou až příliš velké sousto – což by ani nevadilo, ale v případě neúspěchu je nutné hledat problém v sobě a nevymlouvat se na milion věcí okolo tak, jak to většina lidí dělá. Zažil jsem změnu kompenzačního plánu i navýšení ceny produktů, ale rozhodně to nebylo důvodem, abych přišel o nějakého stávajícího distributora či zákazníka. Kupodivu všichni zůstali! A tím pádem jsem neměl ani já důvod měnit svoji MLM společnost.

Problém většiny lidí spočívá v tom, že do své první MLM společnosti vstupují za účelem výdělku a ne proto, aby se něco naučili. Změňte to! Nebuďte naivní – téměř nikdo nezůstane celý život v té společnosti, ve které začínal.

Těším se opět za měsíc u pokračování našeho malého seriálu pro začínající networkery.

Líbí se Vám můj článek? Klikněte na „To se mi líbí“, sdílejte ho na Facebooku nebo jiných sociálních sítích, diskutujte o něm zde v komentářích.

Do té doby žijte zdravě, šťastně, spokojeně, zkrátka žijte naplno!

To vše a mnohem více přeje

Vláďa

Facebook komentáře

1 Comment

  1. Vladimíre, vypadá, že víš o čem mluvíš. Děkuji !

Write A Comment