Osobní rozvoj

Jak správně pracovat v síťovém marketinku

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Jak správně pracovat v síťovém marketinku?

No tuto otázku je asi mnoho odpovědí. Co společnost, co lídr, to jiná metoda a jiný názor.

Na jednom se snad shodneme všichni. Žádný učený z nebe nespadl. Zase použijme selský rozum a zamysleme se nad tím. Mám rád příklady, a tak tu jeden pro vás mám.

Takový zedník, truhlář, zámečník a podobné řemesla se učí minimálně 3 roky na to, aby z nich byli odborníci ve své profesi. Lídři společností tvrdí a učí, jak je práce v síti jednoduchá. Stačí přivést lidi na info schůzku, nebo na prezentaci a je hotovo, my jim vysvětlíme, my je naučíme. Dokonce jsem se setkal s těmi, co říkali: „My je ukecáme“. To je mazec co?

Takovýto postup z mého pohledu nestačí. Myslím si, že je to důvod proč u nás ten systém síťového marketinku dostává pěkně na zadek. Nechci tady tvrdit, že všichni tuto práci dělají špatně. To určitě ne. Jen chci upozornit na lidi, kteří chtějí rychle nahoru. Potřebují kvanta uchazečů, a snad se z nich někdo chytí. Kdo pokulhává, ten nás nezajímá. Říkají tomu oddělit zrno od plev. Prosít sítem. Zdá se vám to povědomé?

Pan Tomáš Baťa říkal. Odborníky si musíme vychovat, ty na ulici nenajdeme. Ano, já sním souhlasím. Odborníky ve svém týmu si musíme vychovat. Ne jenom prosévat a oddělovat plevy od zrna. To co umím já, musí umět i můj spolupracovník. Bohužel, to někomu trvá déle. Každý jsme jiný. Dle mého názoru by to mělo vypadat asi takto, a aby to bylo srozumitelné uvedu zde jeden příklad.

Vzpomínám si na setkání s jedním výborným řemeslníkem. Měl svou soukromou dílnu na výrobu forem pro sklářskou výrobu. Byl už v důchodu a vyprávěl mi o svém vyučení. Nechal se vyučit v jedné zámečnické dílně. Mistr, který si ho vzal do učení, mu řekl: „Dívej se mi na ruce, ať se něco naučíš.“ Tři roky s ním pracoval, aby ten mladík uměl vše, co umí on a mohl tak složit učňovské zkoušky. Byla to tenkrát zodpovědnost toho mistra, že ten mládenec zkoušku udělá. Kdyby zkoušku neudělal, měl by v celém kraji ostudu. Všude by se rozneslo jak je neschopný, a nenaučil svého učně, jak správně pracovat. S největší pravděpodobností by dílna přišla i o spousty zákazníků. Proč dávat zakázku neschopnému?

Takto by to podle mě mělo vypadat v každém MLM týmu. Vážení kolegové buďme k sobě upřimní a ruku na srdce. Každý z vás pravděpodobně byl někde zaměstnán, možná ještě někde pracuje. Mladí kolegové určitě zase sportují a tam to platí také tak. Jak dlouho jste se zaučovali na své pracovní pozice, než jste se stali profesionály v oboru? Kolik měsíců a kolik desítek hodin týdně to bylo? Je to zodpovědnost každého z nás, abychom naučili své spolupracovníky co je potřeba. Pokud je to nenaučíme, je to naše ostuda a ostuda společnosti se kterou pracujeme.

Mějte proto trpělivost s nováčky ve svém týmu. Nespoléhejte se na hromadná školení. Každý není schopen se projevit třeba před deseti lidmi. Pracujte s jednotlivci. Mějte také na paměti, že každý člověk je jiný, má své starosti a má jinou povahu. Každý je dobrý a šikovný v něčem jiném. To je potřeba najít, vyzdvihnout a využít. Je to piplavá a individuální práce s každým jedince. A tady je opět jedno negativum, které škodí. Setkal jsem se lídry, kteří tvrdí. Nepřemýšlejte a dělejte to a to. Jak nepřemýšlejte. Právě naopak. Přemýšlejte a spolu najdeme řešení, které se dá uplatnit. Nechceme mít přeci stádo ovcí. Vždyť z takového stáda přeci utíkáme do síťového marketinku. Tak ho proboha nevytvářejme ve svých týmech. Každá společnost dává za vzor velmi úspěšné lidi. To ale nejsou ovce, jsou to osobnosti a individuality. Jsem přesvědčen, že když si vychováme odborníky, vybudujeme tak stabilní a neohrožený tým. Jedině tak, se naše práce bude duplikovat. Bude pak přinášet ovoce jak nám, tak lidem v našich sítích. Když kvalitně vyškolíme lidi v linii pod námi, budou oni schopni vyškolit svou linii. Pokud tomu tak není, veškerá práce je na schopném jedinci a sítě v ten okamžik ztrácí smysl. V takovém to případě je pasivní příjem v nedohlednu. Já říkám firma vypadá tak, jak vypadá majitel. A vaše linie v síťovém marketinku je vaší firmou a vaší vizitkou.

Pokud vás mé články zaujaly. Pošlete je dál po sítích, jak sociálních, tak vašich osobních. Děkuji.

(redakčně upraveno)

Facebook komentáře

1 Comment

Write A Comment