Kontaktování

Jak zabít potenciální zákazníky aneb z loveného lovcem

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Jdu po ulici, svítí sluníčko, mám dobrou náladu a ejhle, vyzvání telefon. Neznámé číslo? Zvednu ho a už slyším: „Dobrý den, hovořím s panem Tomášem?“ „Ano.“ „Neruším?“ „Ne.“ „Mám pro Vás zajímavý byznys“.
Jakej postoj ve Vás vyvolává naškrobený a strojový telefonát? A u mne? Osobně jsem v telefonu ještě cítil prach z vytesané kamenné desky, když někdo tento manuál tvořil v době kamenné. Vsadil bych se, že cinkavý zvuk vylučovala budka, jak ji volaný dopoval drobnými mincemi. Slova ve mne evokují pocit, jak kdyby dotyčný nepřímo pověděl: Chci být bohatý a já Vás potřebuji, abyste pak na mne makal a já nemusel nic dělat!
Co tato, a podobné věty, evokují ve Vás?

Tento článek bude vtipný a veselý. Podívejme se na celou problematiku z druhé strany.  Co využít takový hovor ve svůj prospěch a vytěžit z něj maximum. Otázkou je jak. Jednoduše: zaskočte volajícího a zjistěte, zda je to obchodník na pravém místě nebo jen instantní náhražka, co se po pár odmítnutích rozklepe a telefon do ruky už nikdy nevezme.

A teď hurá rovnou do praxe, kde si ukážeme konkrétní příklady.
Při dotazu: „hovořím s …“, můžete – místo obligátního ANO – odpovědět jednu z těchto variant:

„Ano, u aparátu!“ (významným tónem)
„To si myslíte nebo víte?“
„Ano píšou to v mé občance, tak to asi budu já.“
„Jééé, já sem určitě něco zdědil a vy mne hledáte, že jo?“
„Pokud mi něco chcete darovat, tak jsem to já, pokud něco prodat, tak to je telefon kamaráda a ten včera bohužel zemřel.“
(pozor, teď přitvrdíme!)
„Můj čas je drahý. Pokud jste ochoten ho zaplatit, tak prosím mluvte dál.“
„Zavolejte mi prosím po práci.“ „A kdy to bude?“ „Vzhledem k tomu, že jsem podnikatel a pracuji 24hodin denně, tak až skončím s podnikáním.“
„Bohužel nemám čas, ale zašlete mi to na můj mail  zas někdo otravuje zavináč seznam tečka cz (nebo šmejdi zavináč seznam tečka cz.  (Co myslíte, jsou tyto emaily ještě volné?)

A nakonec zlatý argument, a jak by řekl vášnivý hráč bojových her – head shot, otázka kterou si zamilujete a budete se vyloženě těšit až Vám někdo zavolá s nabídkou:
(pokud jste doufali, že ji dostanete jak na zlatém tácu, tak Vás zklamu. Máte dvě možnosti, jak tuto otázku získat: buď mi pošlete email s Vašimi dvěma originálními odpovědmi na rozvoj.info@seznam.cz, nebo využijte konzultace zdarma)

Pokud jste tuctoví a techničtí, lidé budou přemýšlet nad tím co jim říkáte, pokud jste sebejistí a originální, lidé vás budou chtít poznat.

Nyní jsem Vám ukázal jak negativní dopad má strojový telefonát a jak překvapit a vyzkoušet kvalitu obchodníka. Otázkou je jak to dělat jinak?
Co mají společného úspěšní obchodníci? Originalitu a sebevědomý projev.

Moje kamarádka Lenka R. je velice úspěšná obchodnice. Začínala jak telefonistka na domlouvání schůzek. Poradil jsem jí pár tipů a triků pro zvýšení úspěšnosti schůzek. Začalo se jí dařit víc. A musím uznat, že některé její originální postřehy jsem posléze zapracoval i sám. Jakmile ovšem klienti zjistili, že na schůzku přišel někdo jiný, byli zklamáni. Následně přestoupila na jiný telefonní byznys flek, kde se ohřála jen chvíli a hurá vstříc do terénu na obchodního zástupce.  Této firmě přinesla nové firemní giganty, a po pár měsících fungování zazvonila šance na post obchodní ředitelky. Místa dosáhla ve věku pouhých 22 let. Její projev je klidný, vtipný, sebejistý a absolutně se vymyká všem sofistikovaným postupům. To byl důvod proč jí otevřeli dveře.

Dámy, chcete slyšet oslovení, které má hodnotu a většina klientů mužského pohlaví se s Vámi setká? Využijte možnosti uvedené níže a zvyšte svůj počet schůzek. Věta, které otevře dveře na prezentaci služby nebo produktu.

 

Když to shrnete a zamyslíte se nad vaším projevem: V čem jste jiní vy, než lidé co dělají tu samou práci? Proč by vám měl dát klient šanci a setkat se?

Pokud je telefonování vaše Achillova pata a potřebujete poradit, využijte možnosti 15 minutové konzultace ZDARMA v sudé dny a čtvrthodinové konzultace zdarma v liché dny.
Nebojte, nekoušu! Jediné co si budete kousat jsou nehty, až zjistíte jak je řešení snadné.

Pokud se Vám článek líbil: šiřte, sdílejte a komentujte.

Facebook komentáře

1 Comment

  1. Renáta Pokorná Reply

    Pan Tomáš mě opět potěšil i obohatil 🙂
    Pracuji s lidmi delší dobu a prošla jsem několik školení,ale nejvíc mi dalo školení tohoto skvělého lektora.
    Ví ,o čem mluví ,umí naslouchat a rád poradí.
    Je na něm vidět ,že ho tato práce naplňuje.
    Myslím si ,že má slova jeho články potvrzují.

    Děkuji a přeji mnoho úspěchů

Write A Comment