Nezařazené

Jakou roli hraje doporučení ve Vašem byznysu?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Tažný kůň nazývaný doporučení. Málo se o něm baví, málo se mu věnuje pozornosti; malá důležitost se mu přikládá, ale jaký má přímý, a nepřímý, dopad na Vaše podnikání a proč tomu tak vlastně je?

V tomto článku se podíváme na taje doporučení, úhel pohledu a jiné zajímavé věci, nad kterými většina z Vás nikdy ani nepřemýšlela. Není se čemu divit, tato technika není jen o teorii, ale i dlouholeté praxi, a to je problém spousty lidí v MLM, nevydrží dostatečně dlouho a pokud dané MLM nemá unikátní vzdělávací systém, tak se jim tato technika neukáže.

Většina lidí přikládá váhu prezentaci, ale pravda je taková, že 70% celkového byznysu je telefonování a doporučení. Zcela jednoduše – kontakty jsou základ celé rovnice. Nemám-li kontakty, nemám komu prezentovat. Když budu prezentovat, ale nedostanu doporučení, tak nemám kam volat a tudíž i prezentovat. Je to kruh. Trochu začarovaný a je potřeba z něj vykročit ven.

Bohužel, či díky bohu, je člověk tvor emoční, nikoliv logický. Vše děláme kvůli pocitu a tohle je činnost, která patří mezi ty méně oblíbené. Její oblíbenost je ale přímo úměrná její důležitosti. Je to dokonce tak zásadní činnost, že kdo ten pocit nezažil, neví o čem se teď budu bavit. A bude vás většina.

Lidé, co nemyslí byznys vážně, tak mohou toto čtení ukončit. Varuji Vás: nečtěte dál, stejně věřit nebudete a zbytečně Vás to rozruší.

Za celou dobu, co se věnuji prodeji, jsem získal stovky a tísíce doporučení. Má cesta byla klasickou metodou pokus-omyl. Vyzkoušet, poučit se z chyb a znovu, stále dokola. Celý proces jsem prošel minimálně 200krát. Vše co vím je čistá praxe. Tak jak to skutečně funguje, žádné domněnky nebo návody ze čtyř stěn. Žádný argument mne nepřekvapí a svůj styl jsem vybrousil k jisté dokonalosti.

Pochopil jsem taje, principy, zásady a dnes je doporučení část byznysu, která mne baví.

Chtěli byste získat na každé schůzce 10 doporučení? Proč ne! Já jich dostanu třeba i 30, což je pro mnoho lidí číslo naprosto nepředstavitelné.

Určitě Vás teď napadá: ten borec kecá, ale hergot zajímalo by mne, jak to dělá. Nicméně než dostanete tu příležitost dozvědět se jak, podívejme se na pár pravd o doporučení a jejich vlivu na komunitu.

1) Nedostatek doporučení je hlavní příčinou MLM prostituce, tzn. že člověk u žádného MLM nevydrží dlouho a přesedlá při první příležitosti na MLM nové. Proč?

Vysvětlení je prosté: Svůj geniální byznys jsem řekl svému okolí, ale zaregistroval jen pár svých známých, zbytek nemá zájem. Mí kolegové už nemají koho by oslovili a já to mám stejně. Naskytne se nová příležitost, které uvěřím, či doufám v její větší zaujmutí ve svém okolí, a nastoupím nový koloběh.

A tak se to stále opakuje. U některých je toto nekonečný celoživotní cyklus.

2) Sedím u klienta, cítím se v pohodě a přichází čas na doporučení. Ptám se ho: Koho byste mi doporučil? A klient odvětí: Momentálně mne teď nikdo nenapadá.

Aha, ale kdybyste si na někoho vzpomněl, tak mi dejte vědět.

Určitě, díky.

Odcházím s pocitem, že se klient vymlouval. Díváme se na sebe a oba se cítíme špatně. Ale smířím se s tím, protože nevím jak získat kontakty, které chci, aniž bych se zachoval hloupě či nepříjemně.

Taky jste už slyšeli tyto věty aneb nejčastější argumenty:

  • Teď mne nikdo nenapadá. (Je zajímavé, kolik lidí v tuto chvíli protrpí amnézii)
  • Pošlu Vám to mailem. (Otázkou je kdy, budete čekat marně – nepošle)
  • Doporučení nedávám.
  • Nevím koho by to zajímalo.
  • Musím se těch lidí nejdřív zeptat.

Jak jste na tom s doporučením Vy? Umíte ho získat v jakémkoliv množství a kdykoliv si jen zamanete?

Jakou hodnotu mají informace na základě kterých byste získali spolupracovníky a klienty a Váš tým by se rozrůstal jak skutečně potřebujete?

Chcete se z pár kontaktů dostat k nevyčerpatelnému zdroji doporučení?

Myslíte, že je to nemožné, nebo to chcete zažít na vlastní kůži.

Můžete dál poslouchat výše uvedené argumenty a bojovat o každé doporučení, nebo mne kontaktujte na e-mail a využijte 15 minutové konzultace zdarma.

(redakčně upraveno)

Facebook komentáře

Write A Comment