Nezařazené

Je to prodej nebo to není prodej?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

…častá otázka prospektů na prezentacích marketingových plánů MLM společností. Pokud se aktivně věnujete MLM, určitě jste se s ní již setkali. Jak jste na ní odpověděli?

Robert Kiyosaki ve své knize Byznys pro 21. století píše: „Nejrozšířenější omyl týkající se síťového marketingu je, že jde o prodávání…“ dále píše: „V síťovém marketingu není hlavním cílem prodej výrobků, ale vybudování sítě lidí, kteří prezentují stejné výrobky či služby ostatním.“

Ano, s tím nezbývá než souhlasit, avšak…

Pokud řeknete prospektovy „já neprodávám, výrobky jen doporučuji“, pak si o vás prospekt musí myslet dvě věci:

1) Kecy, jen se bojí říct, že je to prodej.

2) Pokud ta jeho MLM společnost dělá tak velké obraty, jak mi říkal na začátku prezentace a nic neprodávají, pak jde asi o nějakou habaďuru.

Každému člověku, který má alespoň trochu toho selského rozumu je jasné, že zisky se tvoří z prodeje. Jedině, když zboží mizí z regálů, vytváří vaše MLM společnost obrat a zisk. Proto říkat prospektovy, že se nejedná o prodej, není zodpovědné.

Má verze odpovědi na otázku „zda se jedná o prodej“ zní:

Samozřejmě, že ano. Trh funguje na nabídce a poptávce. Já mám produkt, vy máte zájem. Já dostanu zaplaceno za to, že jsem vám produkt prodal. A to je v pořádku. Takhle fungují všechny obchodní společnosti, které vytvářejí obrat i zisk. Pokud Vám někdo slibuje byznys bez prodeje, mějte se na pozoru, jde s největší pravděpodobností o podvod. MLM jako každý jiný byznys stojí na prodeji produktů, ale vy zde nemusíte nutně fungovat jako prodejce. Kouzlo network marketingu totiž spočívá v budování spotřebitelské sítě, kdy vám nejde primárně o prodej poduktů, ale o vytváření distribučních kanálů, zkrze které se pak tyto produkty prodávají. Existují také čistě prodejní systémy, které se zaměřují pouze na prodej, kdy aktivně nabízíte výrobky koncovým zákazníkům. V tomto případě jste spíše podomním prodejcem než podnikatelem. To však odporuje filosofii network marketingu a budování pasivních příjmů.

Jednoduše jde o to, aby prospekt pochopil rozdíl mezi aktivním prodejem „od baráku k baráku“ a budováním distribuční sítě.

Jaká je vaše verze odpovědi? Podělte se o ní s ostatními čtenáři zde v kometářích pod příspěvkem.

Facebook komentáře

Write A Comment