Nezařazené

Když někomu něco vysvětluji, myslím si, že to chápe úplně stejně, jak mu to vysvětluji

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

talk-1034161_1920

Pokud jste rozklikli nadpis příspěvku, gratuluji, vyhrála vaše zvědavost a dozvíte se zde cenné informace. Teď je potřeba si přečíst celý článek. Ukojím vaši zvědavost. Základním kamenem úrazu při komunikaci je naše zkreslené vnímání při vysvětlování druhým lidem. Máme pocit, že protistrana přesně pochopila naše sdělení a chápe celou situaci stejně jako my.

Máte schůzku s potenciálním zákazníkem (kdo řekne prospekt, má u mě žlutou kartu). Bavíte se o vaši mateřské MLM společnosti. Vyprávíte váš příběh, vyzdvihujete produkty, možnosti spolupráce atd. Reakce zákazníka je pozitivní. Následně zazní otázka, zda zájemce spojí své jméno s vaší MLM společností. A jeho odpověď je: NE! Kde se stala chyba? Vše vypadalo tak dobře. Odcházíte domů a říkáte si, co se stalo. Tento duševní stav bych si dovolil pojmenovat termínem: Nechápofobií.

Jak poznáte takového „pacienta“? Chodí, je zamyšlený a jeho nejčastější hláška je: „Já to nechápu“. Klientovi jsem řekl úplně vše, na všechno logicky odpověděl, ale spolupracovat nechce. Následně přichází frustrace a rtuť na Vašem sebevědoměru je na nule a stále klesá. Chápu to! Taky jsem tím prošel. Byl jsem na školení, které bylo mezníkem v mém životě, a říkám: „Wau, tento byznys je ten pravý“ a hned jsem s ním uzavřel manželství. O rozvodu se bavit nebudu, to je na jiný článek. Nadšení bylo veliké a hlavou se mi honily myšlenky, za co utratím vydělané milióny, protože jsem si naivně myslel, že když to zaujmulo mě, tak to logicky bude zajímat úplně všechny …………. Nechám prostor na zamyšlení.

Jednou z příčin nespolupráce je komunikační šum. Vrhněme se na odhalení tohoto principu. Dámy a pánové, dovolte mi přivítat komunikační princip:

* mluvit neznamená slyšet,

* slyšet neznamená rozumět,

* rozumět neznamená používat,

* používat neznamená používat správně.

Příklad bude uveden na komunikaci mezi přítelem a přítelkyní, zvýhodněna bude žena.

Ženy a dívky, stalo se vám při komunikaci, že vám přítel vykládá velice záživný příběh o fotbale, ale vy jste byly zasněné a přítele jste „neslyšela“? (Mozek měl antifotbalový filtr a byl off!)

I když jste přítele slyšela, stále vyslovoval cizí výrazy jako faul, ofsajd, bek. Sice jste vnímala jeho slova, ale absolutně jste netušila, která bije.

I když jste mu rozuměla, tak jste s ním nesouhlasila, protože hra zvaná fotbal s vámi nerezonuje. Možná i (raději) souhlasila.

I když jste tedy nakonec souhlasila s přítelovou teorií o fotbale, neměla jeho komunikace žádný efekt. (Motiv vzbuzen nebyl a společné zážitky na sedačce není vaše ideální představa společných chvil).

Shrnutí: I když posloucháte, rozumíte, souhlasíte, tak nikde není psáno, že budete mít motiv udělat akci nebo to dělat správně!

Ukázal jsem příklad na rodinném soužití, tam uvědomělost funguje sakra rychle (a je i vtipná, protože to napsalo mé ego, a to nikdy nelže J ). Ke komunikaci v MLM přidejte ještě vaši motivovanost a je vymalováno, protože z úst se stal rotační kulomet, který hází 300 slov a argumentů za minutu.

Přemýšlím, co vám mám říct, tak abyste dostali hodnotu, jak se radí v článcích pro info podnikatele. Dobře. Už to mám. Bude se servírovat příklad z praxe.

Dám vám jednu z mých oblíbených otázek, která mi vydělává peníze. Tato otázka především funguje na lidi, kteří s MLM mají menší nebo žádnou zkušenost. Tato otázka se pokládá, když je zájemce nerozhodný, ale vy vidíte, že má snahu na sobě makat. Malé zopakování – cílem MLM není přesvědčit každého.

„Jakou máte představu, že by byla náplň Vaší práce na začátku? Co byste konkrétně dělal?“

Nejčastěji jsou zodpovězeny tyto hlášky: „Musím tahat a přemlouvat lidi. Já ani přesně nevím“. Vyzkoušejte tuto otázku v praxi u 10 lidí a já vám garantuji, že v drtivé většině lidé, co nemají větší zkušenost s MLM, řeknou rozdílné tvrzení oproti tomu, co jste jim říkali. Opravdu! Jak je to možné? Jaký je nadpis článku?

Znovu opakuji – jejich vyjádření se nebude shodovat s tím, co jste jim říkali. Teď jak to použít do praxe, aby vám to vydělalo peníze. Snadno, nejdříve je potřeba pochopit, co se odehrává v hlavách vašich spolupracovníků. Lidský mozek má strach z neznáma. Kolik činností vás stresuje, nebo stresuje vás to, že ve vaší činnosti je spousta otazníků? Pokud zájemci nedostanou jasné odpovědi na jejich bubáky v hlavě, řeknou vám, že spolupracovat nechtějí. My nejsme primárně naučení říkat svoje obavy a problémy.

Kolik lidí vám řekne: Mě se tato MLM společnost libí, ale nemám jasnou představu, co bych přesně dělal, a to je můj blok. Rád se pobavím o tom, jak začátek spolupráce vypadá a pokud budu mít jasnou představu, tak ještě zvážím nabídku. Samozřejmě toto je jen první část odpovědi.

Rady zdarma nebo bez aktivity nejsou efektivní. Přečíst si článek vás sice namotivuje, ale následná akce bude zřejmě zanedbatelná. Motivace pro vás! Kdo sdílí můj článek a napíše mi na fb, dostane možnost 20 minutového hovoru, kdy mi během něj představíte svůj byznys. Následně dostanete zpětnou vazbu a tipy na zlepšení. Napište a odhoďte předsudky!

Facebook komentáře

1 Comment

  1. máme len JEDNY ÚSTA A DVE UŠI, naozaj si treba uvedomiť, že všetci toho strašne veľa chceme povedať ale nepočúvame toho druhého, ak by sme ho počúvali vedeli by sme AKÝCH TÝCH BUBÁKOV MÁ V HLAVE, toto sa mi veľmi na tomto článku páčilo

Write A Comment