Nezařazené

Slovník networkera, aneb jak se mluví v MLM

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Stejně jako spousta jiných oborů má i network marketing svůj jazyk, slang, kterému rozumí jen zasvěcení. Pokud jste v síťovém marketingu nový(á), bude se Vám hodit tento praktický slovník, vysvětlující nejběžnější pojmy, které se používají mezi „síťaři“. Jak si jistě všimnete, většina výrazů je převzatá přímo z angličtiny, protože Spojené státy jsou kolébkou tohoto důmyslného obchodního modelu.

Multi-level marketing, též network marketing, v češtině více-úrovňový marketing nebo síťový marketing – pojmy. kterými se označuje toto odvětví. Někdy se používá též obecnější označení „přímý prodej“.

Networker – česky by se toto slovo dalo přeložit jako „síťař“ – někdo kdo buduje sítě (obchodní). Obecně označuje podnikatele či pracovníky v multi-level marketingu. Užívá se též slova „distributor“.

Sponzor – je člověk, který Vás přivedl do multi-level marketingu. Ukázal Vám obchodní příležitost a napojil vás na MLM společnost.

Upline, též sponzorská linie – jsou distributoři, kteří jsou v hierarchii nad Vámi. Je to Váš podpůrný tým, který Vás učí principům budování síťového obchodu.

Downline – jsou lidé pod Vámi, které buďto Vy sami přivedete do obchodu jako jejich sponzor nebo distributoři z vašeho týmu pod Vámi. Pro tyto lidi jste jejich upline.

Crossline – jsou distributoři z ostatních sponzorských linií, které nemají přímou návaznost na Vaší sponzorskou linii uvnitř MLM společnosti, kde působíte. Takových linií může být v rámci jedné MLM firmy několik desítek či stovek a každá z nich může mít jiný systém práce.

Prospekt – potencionální zájemce o podnikání v network marketingu.

Kontaktovat – kontaktování potencionálních zájemců o síťový marketing.

Prospekce, kvalifikace – zjistit, zda prospekt právě hledá nějakou příležitost – další zdroj příjmu a zda se zajímá o to, jaké jsou možnosti.

Meeting – schůzka, setkání, na kterém se ukazuje prezentace Vaší MLM příležitosti. Meeting se zpravidla pořádá v domácím prostředí, větší meetingy se drží v hotelech a kulturních sálech. Na meetingy se zvou kvalifikovaní prospekti, kteří už projevili zájem o další zdroj příjmu. Je-li prospekt připraven, registruje se do byznysu ihned po meetingu.

Follow up – důslednost, následná schůzka, kdy se setkáváte zpravidla do 48 hodin znovu s prospektem, který už byl na meetingu, viděl prezentaci, ale není ještě naplno rozhodnut, zda se do MLM zapojí. Požaduje více informací. Cílem follow up je zodpovědět jeho otázky, poskytnout další informace ohledně podnikání a dát kandidátovi prostor, aby se mohl kvalifikovaně rozhodnout, zda se bude registrovat do byznysu či ne.

Sponzorovat, rekrutovat – registrovat nové obchodní partnery do byznysu.

No show – situace, kdy pozvete na meeting prospekty, ale žádný z nich se nedostaví.

Leader – vůdčí osobnost v síťovém marketingu.

Pokud vás napadnou ještě nějaké další pojmy nebo výrazy, napište je i s jejich definicí zde do komentářů pod příspěvkem.

Líbil se Vám můj příspěvek? Dejte mu LIKE, sdílejte ho na Facebooku a ostatních sociálních sítích, diskutujte o něm zde v komentářích nebo mě osobně kontaktujte.

Facebook komentáře

Write A Comment