Kontaktování

Telefonní iluzionista

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

iphone-410311_1280

Kouzelnický trik se odehrává mimo vaše oči. Cílem kouzelníka je odvést pozornost od místa, kde kýžený trik proběhne – to pro většinu lidí není novina. „Co tam máš dál?“ slyším v některých hlavách. Strpení čtenáři. Ano, jste bystří, toto není žádná novina. Na toto téma se dnes podíváme a ukážeme si, v čem se nachází telefonní iluzionistický trik, který vám pomůže domluvit schůzky.

Pro koho je telefonování denním chlebem? Já osobně jím čerstvý, křupavý a každý den se na něj těším, jelikož mám jiný druh. A jaký je ten váš? Chlebová dieta? Přemlouváte se do jedení chleba jednou týdně? On krajíček týdně maximálně stačí, že? Chápu, kolego alibisto. Cože slyším vzadu? Že  byste rádi chleba, ale on je tvrdý? Když si dnes koupím chleba, tak si ho ten den také sním a nečekám 14 dní. To se pak nemůžete divit, že chleba nejíte, když už je tvrdý.

Telefonní iluze je v intonaci a postoji. Komu myšlenka nezůstala v hlavě, tak opakuji: trik je v intonaci a postoji, přátelé. Už jste někdy položili otázku: „Miluješ mě, lásko?“ a slyšeli jste (neochotně, ležérně, fádně): „Ano, miluji!“ Věřili jste tomu? Nebo: „Je ti něco miláčku?“ a slyšeli ironickým hlasem: „Ne, nic mi není!“ Jakou hodnotu měly pro vás slova a jakou hodnotu intonace? Samozřejmě slovům jste nevěřili, protože nebyly podloženy emocemi! To samé platí v telefonních hovorech. Klienti to sice nedokážou pojmenovat, ale pokud jim nabízíte super peckózní nabídku, ale sami se tváříte kysele jak po polknutí citrónu, tak vám garantovaně nikdo neuvěří. Na kolik si uvědomujte, jaký vliv má postoj a intonace na domluvení schůzky?

Pojďme to rozebrat pod Tomikoskopem. Slovům dáváme 20% význam, intonaci a postoji 80%. Hustý, co? Teď vytáhnou otázku střely ráže 7,62, která se zavrtá přímo do vašeho mozku a přiměje vás se zamyslet.

Kolik času věnujete pozornost slovům, které chcete říct do telefonu a kolik času svému postoji a emocím, které sdělujete lidem?

Je zřejmě těžké tomu uvěřit, ale smiřte se s tím, tak to je! Už víte, proč nadpis článku zní: Telefonní iluzionista. Za svou praxi, kdy pomáhám obchodníkům a lidem z MLM při telefonování, se setkávám s nešvarem jménem improvizace. Tito lidé dělají svůj byznys třeba více jak rok, ale stále přesně neví, co chtějí říct. Při telefonátu vyjmenovávají samé superlativa a výhody, ale přitom je jejich intonace fádní, nezajímavá, v horších případech působí sektářsky přehnaně až přemotivovaně. Klient toto vycítí a ihned klesá zájem o schůzku. Z velké pravděpodobnosti bude odbyt výmluvou: „Nemám čas, nemám zájem atd.“.

Pravda je ovšem taková, že si podvědomí klienta řekne: „Z toho prodejce cítím neodbytného sektáře, který je zfanatizovaný a bere mě jako nástroj na zdroj vydělání peněz.“ To byl pouze jeden z mnoha příkladů, ovšem toto vám 99% lidí neřekne! Slova jsou jen důsledek našeho podvědomí. Lidé chtějí spolupracovat pouze s těmi, co si stojí za svým vlastním produktem či službou a věří, že v tomto oboru uspějí! Lidé nemají rádi zkoušeče! Jakmile zkoušíte, jste odkázáni na nezdar a sebelítost s následným tvrzením, že tento byznys nefunguje a lidé ho nechtějí!

V každém telefonu v intonaci a postoji o sobě prozradíte minimálně 3 věci:

  • vaše víra v produkt,
  • vaše dosavadní zkušenosti,
  • vaše vize a motiv pro danou společnost.

Chcete důkaz? Přesvědčte se sami! Vytipujte si pár lidí z vaší firmy, kterým se moc nedaří a ty, co mají výsledky, a nechte si od obou skupin nechat zatelefonovat. Při telefonování se zaměřte jen na 3 zmiňovaná kritéria a posuďte sami, jaké emoce ve vás dotyční zanechali. V drtivé většině příkladů budete udiveni, jak to celé opravdu sedí.

Pokud se mám rozhodnout, zda se s někým potkám, tak právě postoj telefonujícího má velký vliv na to, zda chci využít jeho službu nebo produkt, potažmo zda s ním chci spolupracovat. I když mi řekne slova dle manuálu, ale jeho postoj nebude ve shodě, tak se s ním nesetkám!

Klíč k úspěchu je telefonování srdcem! Slova a intonace musí být ve shodě!

Každý člověk je individuální osobnost. Principy telefonování zůstávají stejné, ale mění se slova. Převážně firmy dávají pro všechny univerzální chleba (call skript). Budou vám tvrdit, že jim to funguje, tak to musí fungovat všem – šmitec, odklepnuto. Vy máte ale vnitřní pocit, že tento styl není pro vás ten pravý ořechový, jenže to nedokážete nijak pojmenovat a jste mezi mlýnskými koly. Ze zkušenosti vím, že lidé jsou zastrašováni možným pracovním neúspěchem a nezdarem, pokud se nebudou přesně držet schématem telefonování, který je určen pro všechny. Znáte ten pocit? V praxi se stává, že extrovert učí introverta jak telefonovat a obráceně. To většinou nefunguje. Osobnost bohužel není duplikovatelná, každý potřebuje jiný přístup i styl!

V hlavě vám určitě naskakuje myšlenka, ale jak to mám sakra konkrétně udělat. Chci vás uklidnit! Pro ty z vás, co věří svému byznysu, mám řešení. Rád vám pomůžu zanalyzovat váš prodejní telefonát, rozklíčovat problém a najít řešení pro vaše lepší pocity i výsledky.

Daruji 30 minutovou konzultaci 10 z vás, kteří nejzajímavěji vyplní dotazník dostupný pod tímto odkazem.

Mějte se a smějte se. Přeji Vám, ať vám chleba víc chutná.

Facebook komentáře

1 Comment

  1. Miroslava Fisanova Reply

    Úspech je vedľajší produkt našej radostnej prace …
    Rada si nechám poradiť 🙂

Write A Comment