Nezařazené

Co je to affiliate marketing?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Affiliate marketing je v poslední době hodně skloňované téma v internetovém podnikání.

O co vlastně jde? Jedná se o formu výkonnostního marketingu, partnerství a spolupráce, do které vstupuje na jedné straně inzerent a na straně druhé partner. Celá spolupráce je založena na principu win – win – win, kde si na své přijdou: inzerent, partner i samotný klient/zákazník.

Obchodník prodá svůj produkt nebo službu zákazníkovi,
kterého přivedete a vy získáte odměnu za zprostředkování prodeje.

Partneři přivádějí návštěvníky na web inzerenta = obchodníka. Pokud daný návštěvník nakoupí, získávají za zprostředkování předem stanovenou provizi. K přivádění trafficu (návštěvnosti) lze použít řadu technik. Partner může na web obchodníka posílat kontakty ze své e-mailové databáze, odkazovat návštěvníky ze svého webu, z profilu na sociálních sítích nebo využít placený traffic.

Jen 2 % obchodníků v Čechách využívá affiliate!

V současné době u nás možnosti affiliate marketingu využívají pouze 2 % obchodníků, nicméně toto číslo narůstá. Konečně. Existuje zde zhruba 1 000 provizních programů, do kterých je možné zapojit se, a ve kterých je dnes registrováno přes 10.000 partnerů.

Inzerent, nebo partner?

Zapojit se do affiliate můžete dvěma způsoby. Pokud máte vlastní produkt nebo službu, můžete se stát inzerentem. Vytvoříte provizní program v některém z affiliate programů a pozvete partnery. (Pokud je nemáte, začnete oslovovat partnery.) Ti pak doporučují váš produkt za vás. Možnost spuštění vlastního affiliate programu doporučuji volit v případě, že již máte, co nabídnout. Své výrobky již nějakou dobu prodáváte a celý byznys dobře funguje. Affiliate pak dokáže zvýšit váš obrat a posunout váš projekt o laťku výše. Máte totiž již reálná čísla z prodeje, která můžete partnerům poskytnout.

Pokud nemáte vlastní produkt, můžete se stát partnerem a nabízet produkty někoho jiného. Na začátek je nutné, najít si vhodný affiliate program, který vám bude z některého směru blízký. Půjde o směr, kterým je zaměřený váš web, či oblast, která je blízká vaší e-mailové databázi.
Jak na to? Zaregistrujete se do vybraného affiliate systému, ve kterém pro vás inzerent připravil veškeré informace. V systému najdete pokyny k propagaci i vaše affiliate ID, díky kterému se dají rozpoznat objednávky zprostředkované vámi přivedenou návštěvností.

Způsobů, jak propagovat pomocí vlastního affiliate ID, které se přidává za odkazy směřující na web inzerenta, si probereme v dalším článku tohoto seriálu o affiliate.

Facebook komentáře

Write A Comment