Seriály

Email Marketing prakticky: Odesíláme první email!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Seznam emailových adres – zlatý důl pro toho, kdo ho vlastní a umí správně používat. V tomto seriálu vás krok za krokem naučím, jak budovat vlastní emailovou databázi. V sedmi příspěvcích vám takřka v přímém přenosu ukáži, jak implementuji email marketing na tento blog. Získáte jedinečnou šanci dívat se mi při práci přes rameno a čerpat z toho, co jsem do této doby o email marketingu naučil.

Díl 6. Odesíláme první email!

Dnes jsme dospěli do velkého finále našeho email marketingového experimentu.

Abychom mohli hladce dotáhnout koncovku, pojďme si zrekapitulovat, co jsme se naučili o email marketingu v předchozích dílech.

  • Víme, co je to email marketing a k čemu je dobrý.
  • Ujasnili jsme si strategii emailingu na tomto blogu.
  • Umíme vytvořit lákavou pobídku jako motivaci k registraci do emailové databáze.
  • Víme proč a jak se dělá samostatná landing page pro registrační formulář.
  • Umíme vybrat vhodnou službu pro email marketing a automatické rozesílání emailů.

Dnes vám ukáži, jak implementovat registrační formulář na web a spustit první mailingovou kampaň.

Registrační formulář (nebo také opt-in form) si vygenerujete jako html kód ve službě, kterou používáte pro email marketing (na tomto blogu Getresponse.com).

Předtím si ho však můžete upravit do stylu vašeho webu nebo prostě tak, jak uznáte za vhodné. Např. u Getresponse.com je to otázka pár minut a nemusíte být zrovna počítačovým expertem, abyste to zvládli.

Registrační formulář musí být umístěn na dobře viditelném, prominentním místě, kde ho uvidí co nejvíce návštěvníků. Měl by být vůbec to první, co čtenáři uvidí, když přijdou na web. Proto jsem ho zde na blogu umístil na homepage ihned pod hlavní menu.

Na podstránkách je formulář umístěn vpravo ve sloupci sidebar a také pod každým příspěvkem.

Dalším krokem je připravení samotné kampaně.

Pokud jste čtenářům slíbili lákadlo zdarma, musíte dostát svého slibu. Proto po zadání emailu do registračního formuláře, nasměrujte čtenáře do jeho emailové schránky, kde si bude moci stáhnout slíbený dárek zdarma.

Předtím ho nechte však potvrdit vlastní emailovou adresu tak, že mu zašlete emailem potvrzení. Není to žádná věda, jde pouze o to, aby registrovaní čtenáři byli skutečně opt-in – tedy skuteční potvrzení přijemci souhlasného emailingu.

Nyní můžete přistoupit k napsání prvního emailu. V případě tohoto blogu to bude ten, ve kterém přijde příjemci slíbený ebook. V emailu poděkujte za registraci, vložte odkaz na požadovaný ebook, připojte své jméno a do patičky emailu vložte vaší adresu s možností odhlásit se z odběru newsletterů. V emailu musí být také dodatek, že se jedná o obchodní sdělení a kde příjemce k registraci přišel.

Nyní můžete celou kampaň spustit, stejně tak jako my, a vyhodnocovat s pomocí statistik její efektivitu.

Doufám, že vám tato série pomohla udělat si představu o tom, co je to email marketing a možná jste zjistili, že to zase až tak složité není.

A abych nezapomněl, zapište se do naší emailové databáze a získejte zdarma hodnotný ebook, díky kterému se naučíte rekrutovat jako superstar!

Po celou dobu „experimentu“ jsem otevřen Vašim dotazům, komentářům, postřehům a samozřejmě i radám :-) zde v komentářích pod příspěvky.

← Předchozí díl: Jak vybrat vhodnou službu pro email marketing

Líbil se Vám můj příspěvek? Dejte mu LIKE, sdílejte ho na Facebooku a ostatních sociálních sítích, diskutujte o něm zde v komentářích nebo mě osobně kontaktujte.

Facebook komentáře

Write A Comment