MLM společnosti

Finanční MLM, na co si dát pozor a čeho se vyvarovat?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Stále častěji se setkávám s lidmi, kteří pod slibem astronomických zisků vstoupí do společnosti, která poskytuje poradenství, aniž by jim bylo sděleno, že jde o network marketing. Po pár schůzkách, se kterými jim pomůže jejich upline, jsou vysláni do terénu s úkolem dělat obrovské množství schůzek a najít si kamarády, kteří jim s tím pomohou. Jak se tomuto vyvarovat? Připravil jsem přátelé, pár rad, tipů, a také některé nevýhody tohoto oboru.

Vybírejte pečlivě

První věc, o kterou je nutné se zajímat je samozřejmě společnost. Co vlastně nabízí? Jsou produkty opravdu výhodné?  Probíhají pravidelná školení, nebo meetingy? Jak dlouho je na trhu? Je opravdu možnost zde ještě uspět? Vrací se provize? Jaký je provizní plán? Určitě bychom si tyto otázky měli pečlivě projít a zodpovědět.

Další a ještě důležitější věc je upline, tedy náš obchodní partner. Je tento člověk opravdu sympatický? Jak působí na klienty? Poskytuje kvalitní a nezávislé poradenství, nebo pouze nutí klientům produkt, za který má největší provizi? Bude na Vás mít dostatek času?

Tip: Dobré je požádat obchodního partnera o následnou schůzku s jeho klientem a všímat si, jestli ho klient vidí rád a jak na něj reaguje. Pokud řekne, že následné schůzky nedělá, není to náš člověk! Finanční poradenství je dlouhodobá záležitost a při podpisu jakékoliv smlouvy s klientem se mu zavazujeme, že se o něj postaráme. Špatné jméno společnosti si nedělá společnost sama, ale dělají ho lidé!

Čeho se vyvarovat

Sledujme, jak si obchodní partner organizuje schůzky. Má-li schůzky naplánované na neodpovídající dobu, například od 14ti hodin jednoho a od 15ti hodin dalšího klienta, chodí pozdě a nemá čas se sejít mimo schůzky s potencionálními klienty, tak bychom měli zbystřit, MLM je především o duplikaci a tyto návyky si osvojíme i my. Důležitě je si uvědomit, že špatné věci duplikujeme o hodně snadněji a rychleji, něž věci správné.

Jaké jsou nevýhody

Měli bychom zapomenout na online schůzky, v tomto oboru je osobní kontakt opravdu nutný. Pokud uvažujeme o prodávání pojistek, nesmíme zapomenout, že s nimi jdou ruku v ruce storna (zpravidla do 2-3 let), proto je dobré zjistit, jak má společnost tuto věc ošetřenou. Mnoho lidí má s poradci velmi špatné zkušenosti, právě proto, že se v jejich společnosti necítí dobře a vycítí, že se na nich snaží pouze vydělat.

Podle mého názoru je potenciál v tomto odvětví velký, jelikož je finanční gramotnost v naší republice, i ve světě, nízká. V žádném případě bychom se neměli snažit vydělat na této neznalosti, ale na tom, že lidem v jejich zájmu a dobře poradíme.

Facebook komentáře

Write A Comment