Osobní rozvoj

Jak poznám, jestli budu úspěšný?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Většina lidí má pět dobře vyvinutých základních smyslů, které představují kvalitní základ pro běžný život. Pokud chce být člověk úspěšný, musí podle mého názoru k těmto pěti smyslům přičíst ještě dvě vlastnosti – kvalitní sebepoznání a pracovitost. Lidé si myslí, že je důležitá hlava – ano, pokud budeme podnikat chytře, můžeme si velmi usnadnit život. Ale v souvislosti s myšlením si vzpomínám na jednu hlášku našeho profesora, který nám říkal: Hlava je k ničemu, hlava bolí, ale tělo, tělo vychodí i vysokou školu. Já se domnívám, že v MLM to platí úplně stejně. Stačí nám mít všech pět pohromadě a nemusíme dále ztrácet čas tím, že budeme vymýšlet vymyšlené, stačí jen jít a udělat to! Lidé totiž mají miliony řečí, ale když mají něco udělat, u některých jedinců nastává problém. Jedním z hlavních předpokladů k úspěchu a tím, o čem chci psát dnešní článek, je náš šestý smysl –  intuice.

Potřebujeme schopnost, která by nám umožňovala vidět cíl z dálky, a tou je intuice.
                                                                                                                                                                                                                    Henri Poincaré

Intuice podle mého názoru souvisí se zkušenostmi, a proto pokud si „networker začátečník“ vybírá firmu, ve které chce podnikat, tak vzhledem k nulovým zkušenostem si vybere pravděpodobněji špatně než dobře. Někdy se stačí podívat na kompenzační plán společnosti a člověk s dlouholetými zkušenostmi vidí, že tento stav je trvale neudržitelný a že to připomíná často zmiňované „letadlo“. Hlavně je potřeba přemýšlet dlouhodobě. Hodně lidí si totiž myslí, že pokud něco funguje krátkodobě, tak to zákonitě musí fungovat i dlouhodobě – to je ale omyl. Ale domnívám se, že to platí i opačně a tedy – pokud něco krátkodobě nefunguje, dlouhodobě to fungovat může. Většina podnikatelů má své krizové období a pokud nás krize přistihne na začátku, ještě to automaticky neznamená, že je vše ztraceno. Existuje spousta  lidí, kteří pod vidinou rychlého zbohatnutí do těchto společností (hlavně do těch nových, tedy „na začátku“) vstupují a postupem času samozřejmě procitnou. Sice někteří z nich vydělají pěkné peníze, ale také si mohou „neúspěchem“ zkazit jméno. Fáze podnikatelského života bych si dovolil připodobnit k fázím šachové partie:

Šachová partie se dělí na tři části: v té první doufáte, že máte převahu, v druhé v tu převahu věříte a ve třetí víte, že brzy prohrajete!                                  Tartakover

A přesně tímto způsobem končí velká část začínajících networkerů – vlivem špatné intuice si nevybrali tu nejlepší firmu pro své podnikání, výsledky se nedostavují, podnikatelská prestiž jedince je i malým neúspěchem pro budoucí partnery ohrožena, nastává frustrace, konec v podnikání a rozhodování – co dál? Pokud působíme v některé firmě a očekávané výsledky nepřicházejí – je dobré se zeptat sám sebe: Jsem si jistý, že v tomto oboru chci působit ještě dalších několik let? Nevybral jsem si firmu jen proto, protože je na začátku nebo jen proto, protože jsem uvěřil svému známému, který stejně jako já MLM nikdy nedělal? Pokud jsem si naprosto jistý svým oborem, zůstal bych a pracoval dále, pokud bych však měl sebemenší pochybnost, zamyslel bych se, jestli by nebylo lepší najít to, co pro mě bude to „pravé ořechové“. Někteří lidé vyzkoušejí mnoho oborů než sami sebe poznají a uvědomí si, co je pro ně nejlepší. Než se bezhlavě vrhat do dalších projektů, doporučil bych se na chvilku zastavit a sjednotit si, v jakém oboru a v jakém typu firem chci podnikat a až podle konkrétních parametrů si firmu vybírat. Lidé to často nemají srovnané v hlavě a mění obory podnikání. Můžeme měnit firmy v jednom oboru (například zdravá výživa), ale pokud měníme obory (zdraví, investování, cestování, mobilní aplikace), lidem kolem nás tím dáváme najevo, že sami nevíme, co chceme. Pro zkušené podnikatele nepřináší tento článek žádnou převratnou hodnotu, ale věřím, že některým začínajícím networkerům pomůže v jejich rozhodování.

Líbí se Vám můj článek? Klikněte na „To se mi líbí“, sdílejte ho na Facebooku nebo jiných sociálních sítích, diskutujte o něm zde v komentářích.

Mnoho štěstí v rozhodování přeje

Vláďa

STAHUJTE ZDARMA PDF DÁRKY

DALŠÍ ROČNÍK NEZÁVISLÉ MLM AKADEMIE





PDF: Kde brát lidi do MLM, aby Vám nedošly kontakty!
 


MLM plávovač je ve FB Skupině MLM Poradna!



PDF: Jak správně telefonovat v MLM! Stahujte.
 


 

JIŽ TUTO NEDĚLI OD 17:00 MLM SUMMIT

DO STARTU AKCE ZBÝVÁ:

Zbývá do startu MLM Summitu...


 
 
Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

2 Comments

  1. Velmi dobrý článek. Je to přesně tak. Poučný jak pro začátečníky i pro takzvané lídry. Honem rychle přesvědčit a zaregistrovat. Potom se nemůžete divit, že vám lidé končí a pomluví vás i společnost. Nakonec i celý systém práce MLM.

  2. Článek výborný, mnoha procesy v článku jsem si sám prošel a můžu říct, že je to pravda. Doporučuju po prvním neúspěchu nastoupit do druhého kola (nakonec, když neuspějete v klasickém podnikání, tak to bolí hodně, když neuspějete v MLM, je to otázka většinou 6 – 15 tisíc) – znovu a lépe. Nakonec, někdo jednou řekl: „Nemůžete chybovat dvakrát, napodruhé už je to volba.“

Napsat komentář