Nezařazené

Miluji, když mi lidé něco nabízí a nutí – pokračování

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

V minulém článku jsem na sebe ušil bič, slíbil jsem, že brzo napíšu pokračování, a to pravidla z praxe. Pro čtenáře co minulý článek neviděli jsem se rozhodl jednotlivá pravidla zopakovat. Vždy, když v článku něco slíbím, tak mi kolegyně Katka říká: „Tome a už ho máš napsanej, já jen, aby se ho čtenáři dočkali!“ Takže ze strachu před Katkou tento článek vznikl rychle. Na druhou stranu jsem za její výtku rád a částečné poděkování patří i Katce. Děkuji Katko.

Ale už vážně – jdeme na článek pět, čtyři, tři, dva, jedna, start! 🙂

 

Za prvé – zlaté pravidlo: Pokud jsem obchodník, tak respektuji jiného obchodníka.

Taky nesouhlasím se spoustou lidí, ale respektuju je. Naše obchodní činnost se nikdy nebude líbit všem. Jak můžete chtít, aby vás lidé respektovali, když vy jejich prodejem opovrhujete? I když spolupráce nebude navázána a zanecháte dobrej dojem, stále máte otevřené dveře.

Praxe: Paní mi nabízela spolupráci v jedné  MLM společnosti, říkám jí, že produkt se mi libí, vyzkouším ho, ale spolupracovat nechci. Jste šikovnej a vy byste byl určitě úspěšnej, říkala mi paní. Povídám: „To si nemyslím, pač MLM se vede osobním příkladem a já bohužel nechci do toho dávat tolik času a energie, abych dosáhl zajímavějšího výsledku… Z logického hlediska mi dáte vždy argumenty, které dokážou nabořit mé tvrzení, ale pro mne je důležité jak to cítím a na to logický argument nefunguje. Každopádně jste velice zajímavá žena, rád s Vámi zůstanu v kontaktu, a když bude nějaká změna zavolejme si, čas může ukázat jinak. Dokázal bych si s vámi představit spolupráci, ale tato příležitost momentálně nerezonuje s mým srdcem.“

Výsledek: Odcházeli jsme s dobrým pocitem a dveře zůstaly otevřené na obě strany.

 

Za druhé: Zamyslete se nad tím, jaká je životnost človíčka v MLM nebo obchodu?

Kolik znáte lidí, kteří vydrželi víc jak dva roky v byznysu? Je jich vždy méně. Pokud budete mít dobré vztahy, spolupráce může dopadnout později. Každé ovoce má svou dobu zrání 🙂 A věřte, že ty nejlepší zrají nejdéle. I víno zraje několik let a vyplatí se počkat.

Na začátku  svého podnikání jsem udělal chybu. Nastoupil jsem do firmy, kde mi ukázali jen zaujatý pohled firmy a tak jsem se i choval, my jsme byli nejlepší a všichni byli looseři. Po nějakém čase jsem poznal mnoho zajímavých lidí z konkurence a měl možnost si vyslechnout i jiný úhel pohledu a zjistil jsem, že realita je jiná. Netřeba dalšího komentáře. Ano, byla to mladická nerozvážnost. Nejhorší je zfanatizovanej nováček. Je lepší mu říct: Pojďme se setkat za půl roku, v tuto chvíli to nemá cenu.

Byznys není o nejlepším a nejvýhodnějším produktu nebo službě. Jsou to vztahy a známosti. K čemu je dobrý produkt, když arogance odradí vše okolo Vás. Slova „nejlepší a nejvýhodnější“ vašeho klienta odradí! Proč myslíte?

Praxe: Měl jsem setkání s člověkem z konkurenční společnosti, řešili jsme přetáhnutí do naší společnosti. Zjistili jsme, že každej zůstaneme ve své firmě, ale rozloučili jsme se s respektem a zůstali v kontaktu, komunikace probíhala i nadále a vzájemně jsme si radili (pro někoho i šokující, konkurence a pomáhali si) zhruba po dvou letech, jsme spolu začali spolupracovat na společném projektu. Jeho dozrání trvalo déle, ale dozrálo.

Jednoduchej trik: V průběhu života změníte spoustu prací a životnost v MLM, nebo v jednom byznysu, je malá. To je statistika! Když jsem měl o někoho zájem, tak vždy při setkání jsem se zadíval a říkám: Každé ovoce má svou dobu zrání a já vím, že se naše cesty potkají, bohužel teď ještě není ta správná doba. Dotyčný dostane prográmek do hlavy.
Sakra, teď jsem profláknul svůj trik, už to nemůžu použít, nebo jo? Ale to hlavní jsem vám neřekl.Kdo má odvahu tak dolů napište koment, zprávu vám zašlu osobně. A brání vám něco napsat koment?

 

Za třetí: V případě uskutečnění prodeje vámi doporučeným členem, vás čeká jistě malé všimné, nebo revanš 🙂

Praxe: Jen krátce! Vyměňovali jsme si vzájemně byznysy, vzájemná spolupráce se nekonala, nicméně moje služba byla doporučena dotyčným a zisk  byl 10.000 Kč.
Někdo vidí v konkurenci konkurenci, někdo vidí v konkurenci zdroj příjmu! Co v konkurenci vidíte Vy?

 

Mějte se a seznamujte se milí čtenáři.

P.S.: A co napíšu příště? To se nechte překvapit, pač tentokrát bič na sebe šít nebudu 🙂

Facebook komentáře

2 komentáře

  1. Opět poučný článek pro toho,kdo se zajímá o práci s lidmi a velmi oceňuji sdělování svých vědomostí a zkušeností.To každý neumí a nebo nemá potřebu druhé obohatit.
    Děkuji , Tomáši.

Write A Comment