Osobní rozvoj

Proč nechci být lídr?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Nechci být lídr.

Můj cíl je být dobrým koučem pro svůj tým.

Nechci vychovat lídry, ale kouče.
Nehledám lídry.
Hledám kouče.

Pokud se z každého z vás stane dobrý kouč, máte úspěch zajištěn.

V odvětví síťového marketingu to platí dvojnásob. Jsem přesvědčen, že jedině dobré koučování vede každého jednotlivce k tomu, aby si vybudoval vlastní samostatně fungující tým. Je jedno zda bude malý či velký. To už záleží na rozhodnutí každého z vás. Důležité je, že každý zůstává sám sebou se svoji jedinečností.
Myslím si že následovat lídra je nesprávná cesta, která vede k manipulaci, nesamostatnosti, falešné motivaci a k davovému šílenství. Lídr má za sebou stádo, které ho následuje.

Žádejte pomoc od svých sponzorů. Tvrdě ji vyžadujte, zavázali se vám k tomu. Nenechte se obelstít pozváním na školení či prezentace. Žádné školení s mnoha lidmi, ale individuální přístup. To je důležité.

Na školení dostanete informace. Nic víc. Ty si můžete najít na internetu, nebo si je přečtete v knize. Praxe je důležitá. Vy se musíte naučit pracovat. Pokud se to správně nenaučíte, budete mít pravděpodobně problém.

Naučit se správným postupům je důležité, protože za nějaký čas budete nuceni učit těmto postupům svůj tým. Podle toho jak to zvládnete, bude vaše firma, váš tým, vydělávat a vy za to budete mít adekvátní odměnu. Nemusíte mít strach zda to zvládnete. Je to v podstatě jednoduché. Jedná se o znalosti, které víceméně děláte každý den ve vašem životě. Jen je chce malinko propilovat. Naučit se hrát svou roli jako se ji učí každý herec nebo moderátor v TV či rozhlase. Nebojte se toho toho, že se někdy spletete. I největší profesionálové dělají chyby, a je to v podstatě legrace.

 

2 – 3 hodiny denně, 10 – 15 hodin týdně, více není potřeba

Jde tu ale o práci. Prací mám na mysli oslovení zákazníků, klientů nebo spolupracovníků. Prezentování. Lépe řečeno popovídat si s dotyčným. Zjistit, v čem mu můžete pomoci, a co mu vyhovuje. Nic víc, nic miň. Na to nepotřebujete být ostřílený obchodník s tvrdými lokty. Příprava se do toho nezahrnuje (uklizený pracovní stůl, čtení článků nebo poslouchání CD). Jde o práci. V zaměstnání vám také neplatí, když si doma připravujete svačinu.

 

Věřte tomu, že síťový marketing je doopravdy pro všechny a ne jen pro vyvolené.

V příštím článku vám prozradím proč je důležité si vybrat tu správnou společnost. Dozvíte se, kterou jsem si vybral já a z jakých důvodů.

 

Pokud vás můj článek zaujal, pošlete jej dál po sítích, jak sociálních, tak vašich osobních.
Děkuji.

Facebook komentáře

7 komentářů

  1. Za sebe mám po roce a půl v MLM trochu střízlivější pohled na věc, než že je to systém pro každého, ale to teď nechme být. V článku je určitě pár zajímavých myšlenek. Konkrétně ta s ohledně vyžadování pomoci a ta o pravidelnosti.

    Druhá věc je, a to je čistě moje osobní konotace se slovem „povídání“ (já osobně si pod tímhle slovem představím přátelskou debatu na téma jak se vede, co práce apod.). Nejsem veleúspěšný networker a právě proto se snažím hledat konkrétní postupy, protože hlášky typu „veď prezentaci podle potřeb klienta, povídej si s ním, hlavně ať se cítí dobře, je to o lidech,…“ – abych pravdu řekl, moc mi to podle nich nefungovalo. Já osobně věřím, že můžete vychovat člověka skrz konkrétní postupy a návody, díky kterým si potom člověk (pokud se po něm nechce, aby přejímal slepě všechny hlášky) vybere svůj vlastní styl a v ten moment se začne stávat „lídrem“ a koučem.

    Přesto bych nechtěl, aby to vyznělo jako kritika, je to čistě můj subjektivní názor podloženými mými zkušenostmi, které mohou být diametrálně odlišné od těch vašich.

  2. Ondřeji.
    Díky za reakci na článek. Jde tu přeci o individuální přístup. Každý jsme jiný, máme jiné návyky jiné cítění. To samé je oslovený. Buďme každý člověkem jakým jsme doopravdy. Nepřetvařujme se. Oslovený to okamžitě pozná, že máme něco naučené, a že je to neupřímné. Pokud jsme 100% přesvědčeni o produktu či službě kterou nabízíme. Jde jen a jen o to povídání. Pokud v nás oslovený získá důvěru není problém mu vysvětlit jak mu můžeme pomoci. Jinak konkrétní obchodní, vyjednávací postupy a návody byly už minimálně tisícekrát popsány a jsou neustále stejné. Vždy ale najde nějaký chytrák. Dá tomu nově názvy a máme tu super nové a zaručené úspěšné školení. Jde tu právě o tou individualitu to správné koučování. Koučink není o tom, že vás někdo něco naučí. Správný koučink je spolupráce kouče a koučovaného. Vy sám si musíte odpovědět na otázky které vám kouč položí. Jsem 100% přesvědčen, že MLM je pro každého, jen se musí dělat tak jak má. Ono také záleží s jakou společností a jaký produkt nabízíte.

  3. Ok. Přestavte si, že jste mě oslovil. Má otázka: „O co se jedná?“ Jak byste zareagoval jako nováček bez „hlášky“ která se v takové situaci používá?

    To, co jste napsal z určitého úhlu pohledu platí. Bezpochyby. Já osobně jsem si svůj styl ovšem našel až skrz to, že jsem vždy vyzkoušel několik typů „hlášek“ a na základě nich jsem si buď vybral nebo vytvořil svoje vlastní a věřím, že tak to i funguje. Než se vám něco vžije pod kůži, tak to chce pár opakování (kdy to působí trochu nepřirozeně). Mimochodem – je možné, že je to nevhodná analogie – ale vy jste horolezec, pokud si dobře vzpomínám – jako horolezec prostě nemůžete vlézt na skálu s tím, že máte svůj vlastní styl lezení, pokud jste nikdy nelezl a pokud nemáte informace o jištění (omluva, pokud to tak při lezení není, nemůžu říct, že bych se v téhle problematice orientoval). Inženýr taky nepostaví most bez vzorců na pružnost a pevnost. Bez nich se nemůže stát individualitou, protože bez nich nemůže být ani inženýr.

    Pokud nedostanu info o tom, jak zvládat otázku o co se jedná, jak volat, jak si brát doporučení, což by měl být materiál, se kterým pracuji a který si přizpůsobím, tak se nemůžu učit lézt na skálu, protože pravděpodobně spadnu.

  4. Máte pravdu. A také to píši. Základy obchodního jednání jsou po staletí popsány. A fungují do dnes. To že si vyzkoušíte několik variant, a používáte tu, která vám vyhovuje nejlépe je správné. I o tom píši, že se musíte naučit svou roli.

    Super příklad s horolezectvím. Nikdy nejdete lézt sám po přečtení příručky nebo absolvování školení. Jdete lézt se zkušeným kolegou (v MLM sponzor). Ten vám v terénu vysvětlí jak se zakládá jištění, jak se správně postavit ve stěně, jak využít tento chyt a jak tamten, Jak využít těžiště těla abyste neodpadl po dvou metrech atd. atd. Vždy jste navázáni na jistící lano a ten zkušený leze jako první (sponzor). Ukazuje vám tím, kudy vede cesta. Pak je řada na vás. Jako nováček bez zkušeností lezete opatrně, pomalu a učíte se každým krokem, každým metrem, a když se někde nemůžete udržet, ta stěna je pro vás příliš těžká, tak zkušený lezec (v MLM sponzor) vás drží na laně, abyste nespadl až na zem a neublížil si. Jde tu o ten individuální přístup ke svému spolupracovníkovi. Učit své nováčky správně pracovat (lézt) až do té doby, kdy chápou co je potřeba a co je důležité. Potom se mohou pustit do výstupu stěny sami. Oni pak učí své nové spolupracovníky (lezce) podobným způsobem.

    Pokud máte zájem probrat toto téma podrobněji tak pojďme si popovídat. Můj Tel. 603838528, Skype: pavel.wagner7

  5. Na Vašem komentáři je znát vyzrálost a já smekám, za to, jak výborně a ohleduplně jste to okomentoval. Zřejmě jste přitom dokázal potlačit i své ego. Beru si z toho ponaučení. 🙂

  6. Pekny clanok Pavel. Musim len suhlasit. MLM je sice pre kazdeho, ale kady ho robit nebude. Vlastne MLM robime vsetci. Vzdy je to uhol pohladu.

Write A Comment