Tajné ingredience úspěchu, aneb nejdřív zrekrutuj sám sebe!

Rubrika | | Autor: Tomáš Řezníček

fitness-719549_1920

Když jsem slyšel tuto větu poprvé, musím přiznat, že mě zasáhla opravdu hluboko! Ta věta má hloubku! Základem každého byznysu jak v MLM, tak v podnikání je vnitřní přesvědčení. Síla, která vás žene dopředu. Pokud nebudu hořet, nikoho nemůžu zapálit. Dobrý byznys je důležitý, ale lidé jdou převážně za lidmi. Místo toho se setkávám s těmi, kteří mi prezentují byznys a pořád opakují společnost, společnost, společnost. Ano společnost má svou roli, ale důležitější je, kdo má pro mě přidanou hodnotu jako sponzor. Prodejte sebe!

Sám jsem dělal několik byznysů. Prováděl jsem si revizi a zjišťoval, co na jedné straně zapříčinilo můj úspěch a na druhé straně můj neúspěch. Pro úspěch jsou důležité tyto faktory: vize, motiv, víra ve službu nebo produkt a stabilní MLM společnost. Bohužel většinou se mi poslední bod stal několikrát osudový.

Co tím chci říct? Marketéři stále hledají motivaci od někoho jiného. Energeticky vysávají své sponzory, kde jim do hlavy valí hovna a problémy. Neomlouvám se, protože žádné jiné synonym pro to neexistuje, nazývejme věci pravými jmény. Pořád potřebuji školení na time management, jak prodávat, volat, jak získávat kontakty a mnoho jiného. Toto je bohužel vnější motivace, která nevydrží. Mým školením na telefonování či doporučením prošlo hodně marketérů. Většina z nich vyhodila peníze z okna. Použil bych přísloví: „Je to jak házet perly sviním.“ A proč? Nevěděli, proč chtějí dělat byznys. Jak už je uvedeno v článku, je potřeba zrekrutovat sám sebe, abych mohl nabírat další lidi. Pozor! Není to myšleno o dovednostech, ale o srovnání v hlavě, proč tento byznys chci dělat. Většina úspěšných lidí neumělo nic, ale věděli proč! Právě to PROČ je dovedlo do cíle.

V klidu, dámy a pánové. Je to evoluce, byl jsem také takový. Neměl jsem určité věci zpracované a stále jsem vinil za můj neúspěch nějakou dovednost, která mi nešla. Chodil jsem po školeních a čekal, že to za mě vyřeší problémy. Zkoušel jsem byznysy jen pro peníze a dobrému odměňovacímu systému. Bohužel tak to nefunguje. Na druhou stranu jsem za to dnes vděčný, protože vím, co je potřeba k tomu, aby člověk mohl uspět. Měl jsem možnost si mnoho věcí uvědomit a nabral jsem zkušenosti, kterých si vážím.  Cílem tohoto článku je vás obohatit a zkrátit vám vaši cestu k úspěchu. Nemusíte tak opakovat své chyby, ale inspirovat se z nich.

Vize

Klišé téma, které je popíráno všude. Pokusím se to převést do srozumitelné formy. Čemu hlava nevěří, to tělo neudělá.

Představte si, že vám dám návod, jak být dobrý v matematice, ale matikář z vás nikdy nebude. Budete podnikat kroky, které povedou k dosažení místa matikáře? Máte drahou polovičku (žena – muž, muž – muž, žena – žena) – podle gusta každého občana. Máte sice dobrý sex, ale nedokážete si představit, že byste spolu byli celý život. Budete podnikat další kroky jako společné bydlení, výchovu a jiné? Proč?…  Protože nevěříte, že spolu budete celý život a nebudete tomu dávat tu energii – stejně jako v byznyse.

Když jsem dělal pohovory a ptal jsem se lidí, co by chtěli a jakou mají vizi, tak mi jmenovali dům, auto, rodinu a další kecy. Byl jsem šťastný, že mi řekli nějakou vizi. Pak jsem ale pochopil, že mi říkají jen naučené fráze, které říká pouze hlava. Bohužel jejich srdce o tom neví, takže toho nedosáhnou! Vize je palivo, základ, ale zároveň je nejvíce podceňována.

Motiv

Říká se tomu motor. Jak s ním pracovat? Člověk je tvor emoční, nikoliv logický. Bohužel si většina vysvětluje věci logicky. Dle mě je to konkrétní chvíle, při které dosahujete pozitivní emoce a tento pocit chcete dosahovat i nadále. Když to převedu na sex, tak motivem kromě celého aktu je orgasmus. Je to chvíle, která je příjemná a toužíme ji dosahovat často.  Kvůli tomuto okamžiku jsme schopni se ztrapnit, dělat bláznivé věci. Je to pud, který nás žene dopředu.  Zvláštní je, když jedna či druhá strana má zájem o sex, tak takto neuvažuje a neříká si o něj. Mám se nejprve partnera zeptat, zda má chuť na sex a co když mi řekne ne? Tak já mám strach z odmítnutí a raději nezeptám. Dovolím si tvrdit, že takto to asi zřejmě probíhat nebude.  Je to touha, která vás intuitivně vede a nepotřebuje žádný logický argument, abyste udělali první krok. Teď je otázka, co je váš byznysový orgasmus? Byznys by měl být nepodmíněný reflex stejně jako sex. Není důležité vědět jak, ale PROČ! Peníze nejsou dlouhodobý motiv a lidé vás motivují jen krátkodobě.  Kdyby tomu tak nebylo, tak lidé nejsou chudí. Mohou dělat obchod, ale není to jejich krevní skupina. Psychická bolest je daleko větší než fyzická – je to tak, nepolemizujte nad tím! Buďte na byznys nadržení!

Víra v produkt

Lidský organismus má dobrou řídící jednotku. Nechce, aby vaše tělo zbytečně dávalo dlouhodobě svou energii. Dovolí vám dávat energii do věcí, kterým vy sami věříte. Když to tak je, tak máte pocit, že dokážete vše a věci pod rukama se mění ve zlato. Pokud ne, tak při běhu máte pocit, že na zádech táhnete velký těžký baťoh a je jen otázkou času, kdy skončíte. Bohužel toto je častý jev, protože byznys je hodně spojován s penězi. Peníze a vášeň jsou dvě rozdílně věci. Ve chvíli, kdy nemáte peníze, jste ochotni se stavět do role samomasochisty. Dalším rozšířeným nefaktem je, že pokud neuspějete v jednom byznysu, tak vám lidé budou tvrdit, že neuspějete nikdy a budou se vás snažit snížit vaše sebevědomí, aby omluvili vaši absenci ve svém týmu. Tak to není! Znám mnoho příběhů, kde lidé neuspěli v jednom byznyse, ale v druhém byli za hvězdy. Byli to lidé, kterým pomohly produkty, jejich víra v ně byla tak veliká, že dokázali zapálit mnoho lidí a dosáhli tak vysokých pozic.  Je třeba zkoušet a experimentovat. Znám majitele velké MLM firmy, který figuroval v 27 MLM a pak si založil vlastní. Dnes má jeho firma velké obraty i výsledky. Můžete to sice dělat jen pro peníze, ale je to krátkodobé. Zkuste se zamyslet nad tím, když se vám v byznyse dařilo, jaký vliv měla vaše víra v produkt či službu?

Stabilní MLM společnost

V poslední době je stabilní MLM společnost velice důležitý aspekt při výběru vašeho stabilního byznysu. Znám spoustu kvalitních lídrů, kterým padla kosa na kámen jen díky MLM společnosti, která změnila buď podmínky, nebo spadla. Bohužel se to stalo i mne. Tento bod je na samostatné téma. Věřím, že tento problém zná většina z vás.

Jde o to si opravdu nastavit zrcadlo a zjistit, zda tyto podmínky jsou splněny pro váš úspěch v MLM. To, že vám MLM společnost nevyhovuje, není ostuda. Můžete kdykoliv odejít.  Není třeba se trápit a myslet si, že je vše o vytrvalosti. Vytrvalost a vášeň jsou dvě rozdílné věci. Poslouchejte sami sebe a nenechte se zmanipulovat cizími názory.  Pokud zjistíte, že je problém pouze dočasný, tak vydržte a bojujte. Vždy jde o vnitřní pocit. Z cizích zkušeností se můžete inspirovat, ale neberte je jako dogma, i když dotyčná osoba vydělala MLM milióny. Každý je jiný, a proto poslouchejte sami sebe.

Jaké jsou vaše další ingredience? Děkuji za kliknutí na palec u ksichtoknihy, či sdílení.

Váš mentor a průvodce v telefonování, v doporučení a zvládání byznysových emocí.

Tomáš Řezníček

Svérázný marketér, obchodník, byznys seznamovatel a lektor pomáhající obchodníkům ukazovat nové cesty k novým zákazníkům a jak se nepos.at z telefonování. Nejde o to jak telefonovat. Jde o to jak JÁ to potřebuji a jak zvládnout emoce. Rady podložené praxí. Přes 5000 hovorů a 1000 získaných doporučení.

» Všechny články autora - Website

Komentáře